۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۴۷۹۶۱
امام جمعه کرج:

روحانیت همواره پیشتاز حرکت‌های انقلابی در کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج با بیان این که روحانیت در عرصه های مختلف نقش آفرین بوده اند، گفت: روحانیت همواره پیشتاز حرکت انقلابی در کشور بوده و با بصیرت و درایت خود جامعه را از انحراف و مسیر نادرست باز می دارند.
امام جمعه کرج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج  با اشاره به روز روحانیت و دفاع مقدس، گفت: جامعه روحانیت در طول تاریخ به وظایف خود به طور شایسته ای عمل کرده و در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده اند.

 

وی ادامه داد: روحانیت یک دژ محکم در برابر دشمنان بوده و همیشه در خط مقدم جبهه ضد استکباری در مبارزه با صاحبان قدرت با صلابت ایستاده و همواره حریت و آزادگی را حفظ کرده اند و در جهت اجرایی کردن احکام و شریعت اسلامی بوده و هستند.

 

امام جمعه کرج با اشاره به این که طبق آمار اعلام شده تعداد شهدای روحانی در هشت سال دفاع مقدس نسبت به تعداد دیگر اقشار جامعه بالاترین میانگین و فاصله را دارند بیان داشت: روحانیت به عنوان سرمایه داران جامعه اسلامی همواره پیشتاز حرکت انقلابی در کشور بوده و با بصیرت و درایت خود جامعه را از انحراف و مسیر نادرست باز می دارند.

 

وی یادآور شد: روحانیت از حوزه های علمیه برخاسته است و تاکنون با مشارکت ها و حمایت های مردمی این مراکز اداره شده است که نباید از این مسیر منحرف شد، بنابراین توصیه به گسترش و توسعه وقف و موقوفات را داریم تا استقلال حوزه های علمیه حفظ شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به پروژه شیعه هراسی از سوی گروهک‌های تروریستی ابراز کرد: دنیای غرب تلاش دارد اسلام را به عنوان یه مکتب ضد بشری و جنایت کار جلوه دهد و امروزه با ساختن فیلم هایی زمینه رشد اسلام را متوقف سازد.

 

خطیب جمعه کرج افزود: در این فضای خشن و آلوده، حرکت زیبایی از جایگاه ولایت فقیه صادر شد، رهبر معظم انقلاب با نمایندگان اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی دیدار می کنند و این حرکت به جهان پیام عدل و انصاف را انتقال داد و نشان داد که شهدای اقلیت های دینی صاحب حق هستند و به رسمیت شناخته می شوند.

 

وی با محکوم کردن قتل 3 دانشجوی مسلمان در آمریکا و انتقاد از سکوت رسانه ای یادآور شد: دولتمردانی که همواره مدعی حقوق بشر هستند در برابر این مساله مهم و دردناک هیج عکس العملی نشان نداده و رسانه ها و سیاسیون در برابر آن سکوت کرده تا جایی که خود مردم به خیابان ها آمدند و اعتراض خود را اعلام کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به بیانیه‏  مداخله‏ جویانه  وزارت امروز خارجه آمریکا  اظهار داشت: وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای مداخله جویانه به حمایت از فتنه گران اهتمام  دادند که بار دیگر در امور داخلی ایران ورزیده که آن نشان از عدم پایبندی به قراردادهای بین المللی است بر این اساس نشان دخالت کرده و به نقض قرارداد الجزایر پرداختند.

 

وی مساله هسته ای را بهانه ای از سوی دشمنان دانست و یادآور شد: مشکل اصلی دشمنان،  انقلاب اسلامی است و مساله هسته ای را بهانه ای برای دشمنی با نظام قرار داده اند بنابراین طبق فرمایشات رهبری تحریم ها در مذاکرات هسته ای باید یکجا لغو شود و از دو مرحله ای کردن آن اجتناب شود.

 

نماینده ولی فقیه با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: حضرت زینب (س) از بانوان بزرگوار و جلیل القدر و با کرامت اسلام است و شخصیت ویژه و منحصر به فردی دارد که باید از جهات مختلف به زندگانی ایشان پرداخته شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهم ترین پرستاری حضرت زینب (س) پاسداری و پرستاری از دین بود که توانست به درستی پیام دین را انتقال دهد بر این اساس حضرت زینب نه تنها برای بانوان بلکه برای مردان هم یک الگوی نمونه می باشد زیرا شجاع، قهرمان و عالم به زمان بود./801/پ202/ب4

ارسال نظرات