۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۲۴۸۳۴۰
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری خبرداد؛

پذیرش 150 طلبه در حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری از پذیرش 150 طلبه برای سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه این استان خبر داد.
حجت الاسلام احمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، عصر امروز، در نشست ائمه جمعه این استان، با اشاره به زمان آغاز نام نویسی حوزه های علمیه برادران، نقش ائمه جمعه در جذب جوانان به این مدارس دینی را بسیار مهم دانست و افزود: ائمه جمعه باید در خطبه های نماز جمعه به تبیین جایگاه روحانیت و تشریح نیاز امروز جامعه به روحانی بپردازند.
 
امام جمعه فرخشهر با بیان این که متأسفانه این استان از کمبود روحانی در همه مناطق زجر می کشد، گفت: لازمه رفع کمبود روحانی در استان توجه همگانی به حوزه های علمیه است که در این میان سوق دادن جوانان بومی به سوی این مراکز دینی بسیار مؤثر خواهد بود.
 
حجت الاسلام احمدی با بیان این که ارتقا زیرساخت های سخت افزاری و گسترش همه جانبه حوزه های علمیه از مهم ترین نیازهای امروز این استان است که در دستور کار متولیان حوزه های علمیه قرار گرفته است، اظهار داشت: در این راستا مجوز تأسیس حوزه علمیه شهرستان اردل، پس از ماه ها پیگیری از سوی نماینده ولی فقیه در استان و مجموعه مرکز مدیریت حوزه های علمیه صادر شده است که برای سال تحصیلی جدید طلبه می پذیرد و آغاز به کار می کند.
 
وی با اشاره به این که این حوزه علمیه به نام آیت الله خامنه ای مزین شده است، از همکاری امام جمعه شهرستان اردل نیز قدردانی کرد و گفت: آمادگی داریم در شهرستان هایی که حوزه علمیه ندارند، به شرط فراهم آوردن زیرساخت و مکان، مجوز تأسیس حوزه علمیه بگیریم و حوزه علمیه را در آن شهرستان دایر کنیم.
 
مدیر استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، جذب جوانان بومی در حوزه های علمیه استان را یکی دیگر از شرایط پویایی این مکان های دینی دانست و افزود: همان طور که باید زیرساخت ها در همه زمینه ها برای تحصیل و تربیت طلاب فراهم شود، به همان نسبت هم باید به جذب جوانان بومی و به کارگیری آن ها جهت ترویج فرهنگ اسلامی در استان برنامه ریزی شود.
 
این مقام مسؤول با بیان این که حوزه های علمیه استان چهارمحال و بختیاری برای سال تحصلی جدید، 150 طلبه می پذیرد، تصریح کرد: نام نویسی حوزه های علمیه استان نیز همزمان با سراسر کشور آغاز شده است که تا 15 اسفندماه جاری نیز ادامه دارد.
 
این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که پیش بینی می شود بیش از 500 داوطلب حضور در حوزه های علمیه استان نام نویسی کنند، افزود: افرادی که تمایل دارند برای ادامه تحصیل به حوزه بیایند، باید از طریق سایت آموزش حوزه های علمیه اقدام به نام نویسی کنند./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات