۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۴۸۵۲۷
رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

حوزه باید جهان اسلام را به لحاظ نرم افزاری پشتیبانی کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم گفت: حوزه باید بتواند از نظر علمی و نرم افزاری، جهان اسلام و نیازهای علمی، اجرایی و قضایی جوامع اسلامی را برطرف و پشتیبانی کند.
حجت الاسلام حسيني نژاد در اجلاسيه جامعه مدرسين
حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ابلاغ منشور روحانیت امام خمینی(ره) را در شرایط دوران سلمان رشدی و جبهه گیری دنیای غرب علیه حوزه و روحانیت و نظام اسلامی دانست و گفت: امام خمینی (ره) در این منشور تکالیف، مسؤولیت، جایگاه، خطرات روحانیت و روحانی نمایان و روحانیون انقلابی را تبیین کرده و توضیح می دهند.
 
رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم اظهار داشت: قطعاً حوزه امروز با انتظارات امام و ظرفیت های مورد نظر امام خمینی (ره) بسیار فاصله دارد؛ در این مسیر البته دولت نیز نتوانسته به مقصودات امام برسد؛ البته که حرکت های خوبی توسط رهبر معظم انقلاب انجام شده است و حوزه و روحانیت در دنیا شناخته شده است لیکن با آرمان هایی که امام خمینی (ره) ترسیم کرده بودند فاصله وجود دارد.
 
حجت الاسلام حسینی نژاد از عزم جدی حوزویان برای رسیدن به آرمان های امام خمینی(ره) خبر داد و تصریح کرد: بزرگان حوزه برای رسیدن به آرمان های تعیین شده با جدیت تمام تلاش می کنند و ایستاده اند.
 
وی درباره موجودیت کنونی تهدیدات و خطرات زمان امام خمینی (ره) در حوزه های علمیه ابراز کرد: روحانیون ما باید در مقابل متحجران، ضد انقلاب ها و منحرفین حوزه بیدار باشند؛ روحانیت انقلابی باید بیدار باشد، با جامعه مدرسین، اساتید و بزرگان ارتباط تنگاتنگ داشته باشد و جوانان نیز با جامعه مدرسین رابطه خود را حفظ کنند.
 
رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم از فعالیت های مراکز فکری و پژوهشی در بحث شبهات را قابل قدردانی توصیف کرد و گفت: حوزه باید بتواند از نظر علمی و نرم افزاری، جهان اسلام و نیازهای علمی، اجرایی و قضایی جوامع اسلامی را برطرف و پشتیبانی کند.
 
حجت الاسلام حسینی نژاد گفت: تا رسیدن به جای مطلوب فاصله زیادی وجود دارد؛ هر چند کارهای پژوهشی و نرم افزاری و تربیت نیروهای انسانی در بحث پژوهش ها و تألیفات و مراکز پاسخگویی در حد توان خود در حال فعالیت می باند اما تهاجم دشمن سنگین تر است./836/ت302/ش
ارسال نظرات