۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۲۴۸۶۰۰
استاد حوزه علمیه تبیین کرد؛

راهکارهای زندگی بهتر برای زوج های جوان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ازدواج را وسیله ای برای رشد و تعالی انسان دانست و گفت: زوجین باید لباس و مایه حفظ آبروی یکدیگر باشند، همسران باید تلاش کنند تا با حسن اخلاق و پرهیز از عیب جویی و قیاس، کانون خانواده را گرم و زندگی همراه با آرامش برای همسر خود فراهم کنند.
حجت الاسلام مهدي گرجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی گرجی استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مسائل خانواده، شب گذشته در چهارمین مراسم ازدواج طلاب حوزه علمیه خواهران اصفهان، ازدواج را وسیله ای برای رسیدن انسان به جایگاه حقیقی خود دانست و تصریح کرد: نباید کسانی که ازدواج کرده اند به دیگران تفاخر کنند، ازدواج یک وسیله است برای تربیت انسان و نباید به عنوان یک هدف دیده شود.

 

حجت الاسلام گرجی با اشاره به اهمیت ازدواج در زندگی انسان اظهار کرد: این تفکر که ازدواج را یک وسیله بدانیم خاصیت هایی دارد، در درجه اول انسان با این تفکر به دنبال کسی می‌گردد که همراه او باشد و او را به تکامل و تعالی برساند، ازدواج باید با هدف تکامل باشد و زن و شوهر باید در راستای تکامل و رشد و تعالی یکدیگر در زندگی تلاش کنند نه اینکه دنبال عیب جویی از یکدیگر باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم همیاری و همکاری همسران با یکدیگر افزود: در قرآن به موضوع ازدواج اهمیت فراوانی داده شده است، زن و شوهر باید در کنار یکدیگر آرامش بگیرند، اگر یکی از زوجین اخلاق نامناسبی داشته باشند و باهم به نیکی و خوش اخلاقی رفتار کنند موجب سردی رابطه نمی‌شوند و باعث می شوند که کانون خانواده آنها گرم باشد.

 

کارشناس مسائل خانواده ضمن تأکید بر لزوم رضایت داشتن از شرایط زندگی و پرهیز از مقایسه کردن همسر و مسائل زندگی با دیگران خاطرنشان کرد: باید به آنچه که داریم قانع باشیم، گرچه زندگی همواره به ویژه در زندگی طلبگی مشکلاتی در پی دارد ولی باید انسان صبر کند و تقوا پیشه کند و هرگز نا امید نشود و دچار آشفتگی شود، زوجین از یکدیگر نباید توقعات زیاد و بی جا داشته باشند و انتظار خطا نکردن داشته باشند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه همسران باید به یکدیگر عشق و علاقه خود را ابراز کنند تصریح کرد: اگر کسی می‌خواهد او را دوست داشته باشند باید کاری کند که ارزش و لیاقت این دوست داشتن را پیدا کند، با بداخلاقی و توهین و تحقیر نمی‌توان انتظار عشق و علاقه و محبت داشت، ابراز محبت زمانی به وجود می‌آید که افراد لایق آن باشند.

 

حجت الاسلام گرجی با قرائت آیاتی از قرآن گفت: زن و شوهر لباس یکدیگر هستند و در حقیقت آبروی همدیگر را حفظ می‌کنند، زن و شهر باید مایه افتخار یکدیگر باشند و همواره در هر شرایطی آبروی یکدیگر را حفظ کنند، لازم است که از نظر رفتاری و اخلاقی کاری کنند که دیگران نیز به طلاب و روحانیون جذب شوند.

 

وی با بیان اینکه زوجین باید مایه آرامش و سلامت یکدیگر باشند اظهار کرد: زن و شوهر باید در همه مسائل به نیازهای یکدیگر توجه کنند و مراقب سلامت جسم و روح همدیگر باشند، داشتن فرزند و فرزندآوری امری است که نه تنها موجب سلامت و شادابی والدین می‌شود بلکه کانون خانواده را گرم و رابطه زوجین را بیش از پیش مستحکم و قوی می‌کند./1304/پ203/ب4

ارسال نظرات