۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۴۸۶۷۳
حجت الاسلام لکزایی:

آثار مکتوب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دیجیتالی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم با بیان این‌که اگر بخواهیم آموزه‌های اسلام را به جهان منتقل کنیم باید در عرصه‌های دیجیتالی و فناوری اطلاعات فعال تر باشیم، از تبدیل آثار چاپی و مکتوب این پژوهشگاه به نشر دیجیتال خبر داد.
حجت الاسلام لکزايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نجف لکزایی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از دستاوردهای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حوزه نشر دیجیتال که در سالن همایش‌های این پژوهشگاه در قم برگزار شد، مباحث قابل توجهی در رابطه با فعالیت های فناوری اطلاعات آن مطرح کرد و گفت: با توجه به حرکت جهان به سوی دنیای دیجیتال باید در این عرصه تلاش های زیادی انجام شود.
 
وی با توجه به عظمت دین اسلام، رسالت این دین را جهانی بیان کرد و ابراز داشت: رسالت اسلام یک رسالت جهانی است و پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی زمینه را فراهم کرد تا کسانی که دغدغه فعالیت در عرصه اسلام را دارند، بتوانند پیام اسلام را برای سطوح مختلف جهان انتقال دهند.
 
حجت الاسلام لکزایی به اهمیت در دسترس بودن تولیدات مکاتب اشاره کرد و یادآور شد: در مکاتب معمولا تولیداتی ارائه می شود و برای ارائه این تولیدات مهم ترین مسأله در دسترس بودن برای دنیا است زیرا برای ارائه هر مکتب باید آموزه های آن مکتب در اختیار افراد باشد تا آن ها بتوانند با بررسی آن آموزه ها، مکتب را بپذیرند و اگر آموزه ها و تولیدات مکاتب در اختیار دیگران قرار نگیرد راه زیادی برای پیشبرد اهداف وجود ندارد بنابراین اسلام هم برای ارائه تولیدات و آموزه های خود باید در دسترس باشد.
 
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم با اشاره به تلاش برخی از مکاتب برای جلوگیری از در دسترس بودن آموزه های مکتب اسلام، خاطر نشان کرد: بسیاری از مکاتب به ویژه غربی ها تلاش می کنند از گسترش آموزه های اسلامی در جوامع جلوگیری و اسلام را از دسترس خارج کنند بنابراین باید تلاش کنیم برای ترویج اسلام از روش هایی استفاده کنیم که دسترسی به آموزه ها را آسان کند.
 
حجت الاسلام لکزایی با توجه به تولیدات مختف دینی در عرصه نشر کاغذی، ارائه آموزه ها را به این وسیله دارای مشکلاتی دانست و تصریح کرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در زمینه نشر کاغذی، تولیدات دینی فراوانی دارد ولی با توجه به وجود مشکلات مختلف در عرصه نشر کاغذی نمی تواند آن ها به درستی در دسترس قرار دهد و این مشکلی بزرگ در این عرصه است.
 
وی به آغاز فعالیت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در عرصه فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت فعالیت در عرصه دیجیتال، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم از مدت ها پیش به صورت رسمی فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرده است و سعی می کند برای ارائه آموزه های دینی در دنیا قدم های بلندی بردارد.
 
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم به اهمیت ارسال سیگنال ها و علائم دیجیتالی در جهان اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه جدال در عرصه دیجیتال است و مکتبی موفق است که بتواند در عرصه دیجیتال، فناوری اطلاعات و ارسال آموزه‌های خود فعال‌تر باشد بنابراین در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی زیر ساخت‌ها آماده شده است و تمام آثار که چاپ شوند برای عرضه در نشر دیجیتال آماده انتقال و ارائه آثار به علاقه‌مندان است./1322/پ202/ی
ارسال نظرات