۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۴۸۸۱۵

آیت الله خوشوقت با برداشت‌های اشتباه و دارای شبهه به شدت مقابله می‌کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حائری شیرازی با بیان این که در مقابل برداشت‌های اشتباه و دارای شبهه با سرسختی خاصی مقابله می‌کرد، گفت: این شیوه و سیره عملی ایشان در اخلاق و ایمان همان چیزی است که می‌تواند ما را از مشکلات و مسائل روز برهاند.
 آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، استاد اخلاق حوزه‌های علمیه قم در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله خوشوقت که سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این‌که آیت‌الله خوشوقت بین علمای دوران خود در اخلاق شخصی برجسته و دارای ویژگی‌های خاصی بود، اظهار کرد: ایشان در عرفان عملی هم رعایت سلامت جسمانی و روحانی خود را در نظر داشت هم جهاد واقعی ایشان در عرفان و اخلاق و علم بوده است.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان با بیان این‌که ایشان در مقابل برداشت‌های اشتباه و دارای شبهه با سرسختی خاصی مقابله می‌کرد، گفت: این شیوه و سیره عملی ایشان در اخلاق و ایمان همان چیزی است که می‌تواند ما را از مشکلات و مسائل روز برهاند.

 

وی افزود: در روایتی آمده است که زمانی که سفیانی سقوط کند امام زمان (عج) ظهور خواهد کرد باید به این توجه داشته باشیم که سفیانی کیست که تا زائل نشود امام ظهور نخواهند کرد.

 

آیت‌الله حائری شیرازی بابیان این‌که سفیانی همان تفکر اسلام منهای امامت است، عنوان کرد: سفیانی یک برداشت ناقص از قران نیست بلکه یک برداشت جامد از قران منهای امامت است.

 

وی ادامه داد: برای تعجیل در امر فرج باید سیره عرفانی ما همچون حاضران در راهپیمایی اربعین 93 شود چراکه این راهپیمایی نشان از محبت ویژه به اهل‌بیت اطهار بود.

 

آیت‌الله حائری شیرازی بابیان این‌که اگر به اهل‌بیت اجازه حکومت می‌دادند سیره رفتاری کل جامعه جهانی همچون میهمانان و میزبانان اربعین می‌شد، گفت: در الگوی واژه جهاد نفس جهاد مطرح نیست بلکه حب جهاد مطرح است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم بابیان این‌که ریاست مضر نیست بلکه ریاست‌طلبی مضر است، گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از اینکه مجلس خبرگان نظر شورایی را بعد از بررسی فقهی مردود اعلام کرد یکی از اعضاء اسم ایشان را به‌عنوان نامزد پیشنهادی برای رهبری اعلام کرد؛ ایشان بعد از این واقعه برافروخته شدند و پشت تریبون با برخورد جدی نشان داند که این‌یک سمت نیست بلکه یک مسئولیت خطیر و سنگین است بنابراین این سیره عملی ایشان است که می‌بینیم خداوند به این انقلاب این‌همه عنایت دارد.

 

آیت‌الله حائری شیرازی بابیان این‌که بسیاری در بین طلاب به دنبال استاد اخلاق می‌گردند، گفت: این‌یک خواسته خوب است اما باید در نظر داشت که حجت خود ما هستیم و ما باید حجت خدا را همیشه به‌عنوان هادی در نظر بگیریم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که خداوند در قرآن کریم با طرح داستان حضرت یوسف برادران شان راه ظهور آخرین حجتش را به ما نشان داده است، گفت: این رمز در آیاتی نهفته است که وقتی برای بار دوم برادران یوسف محضر حضرت یعقوب آمدند تا بنیامین را همراه خود برای خرید گندم ببرند حضرت فرمود که من از شما ضمانتی می‌خواهم.

 

وی ادامه داد: امروز نیز ما برای ظهور حضرت ولی‌عصر باید وثیقه‌ای معتبر محضر خداوند منان ارائه دهیم و این وثیقه‌ها نیز در حال تأمین است.

 

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به این‌که 8 سال دفاع مقدس وثیقه است، گفت: حضور مردم در راهپیمایی‌ها وثیقه است بنابراین از بهلول وقتی پرسیدند که شما قرب ظهور حضرت ولی‌عصر را در چه می‌دانید ایشان پاسخ داد همین شور و حضور مردم دلیل این قرب است./921/پ202/ج

ارسال نظرات