۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۴۸۸۱۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

اردوهای راهیان نور تداوم بخش فرهنگ ایثار و مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: اردوهای راهیان نور سبب حفظ ، تحکیم و تداوم فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و انتقال این ارزش ها به نسل های آینده را برعهده دارد.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، روز گذشته در جلسه ستاد راهیان نور، افزود: باید از همه ایثار و رشادت های رزمندگان با حضور در سرزمین نور درس گرفته و بستر سازان این موضوع مدیران هستند که باید شرایط لازم فراهم شود.

 

امام جمعه چمستان، تصریح کرد: یکی از راه های اثربخشی و ترویج ارزش های دفاع مقدس همین برنامه راهیان نور است که باید به نحوی ارزنده مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که در گذشته  نیز این گونه جریانات مثل واقعه کربلا روشنگر چنین حقیقتی است، خاطرنشان کرد: اگر مردم نسبت به موضوع  و مسأله ای  توجه گسترده پیدا  کرده و در جامعه  آن را  نهادینه کنند به این  آسانی ها نمی شود آن را محو و نابود کرد.

 

وی با اشاره به این که یادآوری رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس سبب می شود تا این افتخارآفرینی ها هیچ گاه از خاطرها حذف نشده و برای همیشه ماندگار باشد، ادامه داد: اردوهای راهیان نور سبب حفظ ، تحکیم و تداوم فرهنگ ایثار ، جهاد ، مقاومت و انتقال این ارزش ها به نسل های آینده را برعهده دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: اردوهای راهیان نورعلاوه بر آشنایی و استفاده از فضای معنوی جبهه  که  پیوند دهنده  کربلای حضرت روح الله با کربلای  حسینی است سرمایه  گذاری در جهت جبهه های جنگ فرهنگی و جنگ نرم بوده که باید به آن توجه شود.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که این سفرها برای دانش آموزان نشان دهنده مسیر حرکتی روشن برای فرداها است، گفت: باید در طول سفر برنامه های گرانقدری برگزار شود که اثرگذاری والایی خواهد داشت.

 

امام جمعه چمستان با اشاره به این که تمهیدات لازم باید برای برگزاری سفرهای راهیان نور صورت گیرد، بیان داشت: توجه به برنامه های اخلاقی و دینی باید به نحوی شایسته در طول سفر مورد توجه باشد که مدیران اعزام به این امور اهتمام کنند.

 

وی با اشاره به این که حضور کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس نقش ارزشمندی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، تصریح کرد: این برنامه مهم فرهنگی می تواند حرکتی ارزنده در مسیر حفظ و ترویج ارزش های دفاع مقدس باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان، افزود: اردوهای راهیان نور می تواند پیوند خوبی را میان نسل جوان جامعه و دفاع مقدس ایجاد کرده و جوانان ما باید بدانند این عزت، اقتدار و امنیت در سایه چه ایثارگری هایی حاصل شده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات