۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۴۸۹۷۱
هشتم اسفند؛

هجدهمین المپیاد علمی طلاب غیر ایرانی مشهد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ هجدهمین المپیاد علمی طلاب غیر ایرانی جامعه المصطفی العالمیه مشهد با حضور 450 نفر از طلاب خواهر و برادر در 10 رشته آزمونی برگزار خواهد شد.
جامعه المصطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمدرضا کمیلی، معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه مشهد امروز در نشست خبری «هجدهمین المپیاد طلاب غیر ایرانی مشهد» بابیان این‌که در حال حاضر 1200 طلبه از 50 ملیت جهان در جامعه المصطفی مشهد مشغول تحصیل هستند، گفت: این طلاب در مقاطع تحصیلی مختلف از کاردانی، تمهیدیه، کارشناسی تا دکترا و سطح چهار حوزه هست، به تحصیل می‌پردازند.

 

وی بابیان این‌که در مقطع کارشناسی شش رشته، کارشناسی ارشد پنج رشته و در مقطع دکترا و سطح چهار حوزوی، پنج رشته تعریف‌شده است، اظهار کرد: دوره‌های آموزش زبان فارسی نیز پیش‌بینی‌شده که برای ترویج زبان فارسی به‌طور مشترک در تمامی رشته‌ها برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام کمیلی با اشاره به وجود دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش معارف اسلامی، ادامه داد: جامعه المصطفی العالمیه هرساله المپیاد خود را در تمام کشور برگزار می‌کند که باهدف ایجاد یک رقابت و تلاش علمی در مجموعه المصطفی صورت می‌گیرد.

 

وی، زمان برگزاری این المپیاد را جمعه هشتم اسفندماه بیان کرد و گفت:  450 نفر از طلاب از مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد در این آزمون شرکت خواهند کرد که در سه  حوزه آزمونی مجتمع آموزش عالی مشهد برگزار خواهد شد.

 

معاون آموزش جامعه المصطفی مشهد به 10 رشته آزمونی این المپیاد اشاره کرد و افزود: المپیاد مقطع کاردانی در رشته فارسی و معارف اسلامی، مقطع کارشناسی در رشته‌های علوم قرآنی و حدیث،‌ کلام اسلامی، فقه و معارف اسلامی، علوم تربیتی و بخش عمومی و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های تفسیر و علوم قر‌آنی، حقوق و جزا، جرم‌شناسی، کلام اسلامی و معارف اسلامی برگزار خواهد شد.

 

وی بابیان این که برای ایجاد آزمونی عادلانه شرکت‌کنندگان به دو گروه محصلان ترم چهار و ترم‌های پایانی مقطع کارشناسی‌ تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: قم و مشهد همزمان با هم از ساعت 9 صبح الی 11 این آزمون را برگزار می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام کمیلی، زمان اعلام نتایج المپیاد را دو هفته پس از آزمون عنوان کرد و ادامه داد: نفرات برتر برای المپیاد نهایی در اردیبهشت‌ماه سال 94 به قم اعزام خواهند شد؛ علاوه بر اعطای گواهینامه، به نفرات ممتاز لوح تقدیر اهداشده و برای نفرات برتر نیز امتیازهایی برای مقاطع بالاتر در نظر گرفته خواهد شد.

 

وی با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان المپیاد در سال گذشته، خاطرنشان کرد: سال مجموع شرکت‌کنندگان به صد نفر نمی‌رسیدند اما استقبال در سال جاری بسیار بیشتر بوده و شاهد شرکت 450 نفر از طلاب هستیم؛ از این تعداد 251 نفر از آقایان و 180 نفر از بانوان هستند که 56 نفر در مقطع کاردانی، 308 نفر در مقطع کارشناسی و 67 نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد به رقابت خواهند پرداخت.

 

معاون آموزشی جامعه المصطفی مشهد با اشاره به افزایش رشته های حاضر در المپیاد از شش رشته به ده رشته، یادآور شد: در طول سال کلاس‌هایی برای تقویت شرکت‌کنندگان در المپیاد برگزار می‌شود تا طلاب علاقه‌مند با آمادگی لازم وارد المپیاد شوند./9315/پ202/ب5

ارسال نظرات