۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۲۴۹۰۰۸
مدیر کانون خورشید:

ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری حضرت زینب الگویی مناسبی برای زنان جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کانون خورشید با بیان این که ولایتمداری و ولایت‌پذیری حضرت زینب(س)می‌تواند الگویی مناسبی برای زنان جامعه باشند، گفت: ایشان مشکلات و انحرافات جامعه را شناسایی و به بیان و تبیین این انحرافات در عصر خویش پرداخته است و سیره ایشان سبب بصیرت را میان مردم در جامعه افزایش داده است.
حجت الاسلام مشکوري مدير کانون خورشيد

حجت الاسلام محمد حسین مشکوری، مدیر کانون خورشید (اولین مرکز ترویج رسانه‌ای معارف غدیر و صحیفه سجادیه) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به سیره اخلاقی، سیاسی و علمی حضرت زینب(س) پرداخت و گفت: ایشان هم‌عصر هفت معصوم بودند و از آن‌ها درس‌های بسیاری آموخته‌اند و همه کسانی که از نظر سبب و نسبی با ایشان رابطه داشته‌اند از بزرگان عصر خویش و معصومان(ع)بودند.

 

 

حجت الاسلام مشکوری بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) هنگامی که معاویه به ایشان توهین و تمسخر کرد به بیان نسبشان پرداختن و تاریخچه‌ای از دلاوری‌های امیرالمؤمنین در جنگ‌ها پرداخت و این رابطه نسبی را از افتخاراتشان مطرح کرده است.

 

وی در ادامه سخنانش به مقام والای علمی حضرت زینب(س)اشاره کرد و گفت: ایشان 56 سال تحت تعلیم و آموزش هفت معصوم بوده‌اند به همین سبب دارای درجات والای علمی، اخلاقی بودند، ایشان ناقل روایت‌ها و سیره زندگی حضرت زهرا(س) هستند در حالی که شش سال بیشتر با ایشان را در ک نکرده‌اند.

 

مدیر کانون خورشید ابراز کرد: حضرت زینب کبری همانند سلمان، میثم تمار که علوم مختلفی از امیرالمؤمنین(ع)آموخته‌اند و در 35 سالگی در بالاترین سطح علمی مردم جامعه خویش قرار گرفته‌اند.

 

حجت الاسلام مشکوری اظهار داشت: حضرت زینب کبری(س) نه تنها الگوی زنان جامعه بلکه تمام مردان جامعه هستند، امام سجاد(ع)درباره ایشان فرموده‌اند حضرت زینب(س) علامه غیر معلمه و فهمیه غیر مفهه هستند، ایشان را الگوی زندگی‌ام قرار داده‌ام.

 

وی در بخش دیگر از این گفت‌وگو تصریح کرد: ولایت مداری و ولایت‌پذیری حضرت زینب (س)می‌تواند الگویی مناسبی برای زنان جامعه باشند و حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش بانوان و استقرار ولایت‌فقیه بارز و روشن دانسته و بانوان جامعه را به تأسی از سیره ایشان دعوت کرده است.

 

 مدیر کانون خورشید بیان کرد: حضرت زینب(س)مشکلات و انحرافات جامعه را شناسایی و به بیان و تبیین این انحرافات در عصر خویش پرداخته است و سیره حضرت زینب(س)بعد از حادثه کربلا و خطبه‌ها و سخنان آتشین در درگاه یزید توانسته فتنه امویان را از بین ببرد، بصیرت را میان مردم در جامعه افزایش داده است.

 

حجت الاسلام مشکوری تصریح کرد: در جامعه امروز، بانوان با الگوگیری از حضرت زینب(س)مشکلات اجتماع را شناسایی کرده‌اند در اجتماع بانوان بیان کند تا این امر سبب بصیرت افزایی در جامعه شود.

 

وی در پایان سخنانش عنوان کرد: مناسب است جایگاه و مقام والای پیرامون شهدای و مدافعان حرم حضرت زینب(س)مطرح شود و بهترین مناسبت برای مقام والای این شهدای مناسبت‌های مربوط به ایشان است./998/ت302/ف

ارسال نظرات