۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۴۹۰۴۹
مدیر موسسه کانون خورشید:

مؤثرترین راه مقابله با متحجران برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر موسسه کانون خورشید گفت: روحانیان مقدس‌مآب و متحجر در زمان امام(ره) و اکنون دو مطلب را دستور کارشان قرار دادند، نخست بر طبل جدایی دین از سیاست می‌کوبند و در مرحله بعد، تشکیل حکومت اسلامی قبل از حکومت امام زمان(عج) را نماد ضلالت و گمراهی می‌دانند.
حجت الاسلام مشکوري مدير کانون خورشيد

حجت الاسلام محمد حسین مشکوری، مدیر موسسه کانون خورشید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به پیام تاریخی امام خمینی(ره) به روحانیت و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در این نامه، عملکرد نظام را در 10 سال نخست انقلاب اسلامی ارزیابی و جمع بندی می‌کنند.

 

وی اظهار داشت: منشور روحانیت دارای اهمیت و حساسیت فوق العاده‌ای است، نخست از لحاظ زمان نگارش که اواخر عمر شریف امام(ره) بوده است و در گام بعد امام راحل در این نامه، دغدغه خود را نسبت به مسائل نظام، حوزه‌های علمیه و روحانیت بیان کردند.

 

حجت الاسلام مشکوری، نکات برجسته منشور روحانیت را برشمرد و ابراز داشت: نامه امام(ره) را می‌توان به چهار مقطع حساس تقسیم کرد، نخست، تبیین جایگاه روحانیت، دوم، هشدار امام(ره) به روحانیان متحجر و مقدس مآب‌ها، سوم، رفع شبهات پیرامون جنگ و چهارم دعوت امام به وحدت حوزه‌های علمیه و این که روحانیان در سنگر انقلاب باقی بمانند.

 

مدیر موسسه کانون خورشید خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در این منشور، اقدامات طلبه‌های مجاهد، مجتهدان و روحانیان مدافع محرومان و مستضعفان را ستودنی می‌دانند.

 

وی با اشاره به پیشرفت روحانیان در عرصه جهاد علمی و فرهنگی، یادآور شد: امروز روحانیت در عرصه جهادی تبلیغ دین، اردوهای جهادی و سازندگی، بالا بردن سطح فهم مردم از فرهنگ دینی و فعالیت در زمینه علوم مختلف، پیشرفت چشمگیری داشته‌ است.

 

مدیر موسسه کانون خورشید، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی را از راه‌های مقابله با متحجران و مقدس مآب‌ها دانست و گفت: روحانیان مقدس‌مآب و متحجر در زمان امام(ره) و اکنون دو مطلب را دستور کارشان قرار دادند، نخست بر طبل جدایی دین از سیاست می‌کوبند و در مرحله بعد، تشکیل حکومت اسلامی قبل از حکومت امام زمان(عج) را نماد ضلالت و گمراهی می‌دانند.

 

وی به مسأله صدور انقلاب در نامه امام خمینی(ره) به روحانیان اشاره و تصریح کرد: نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، در راستای عمل به توصیه‌های امام راحل بود، از این رو صدور انقلاب از ابتدا با جنگ تحمیلی شروع شد و تا زمان حاضر ادامه پیدا کرده است البته کیفیت آن افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام مشکوری در پایان خدمت طلاب به نظام  جمهوری اسلامی را از وظایف مقدس این قشر خواند و افزود: امام خمینی(ره) در بخش پایانی این منشور، بر دغدغه‌مند بودن روحانیت نسبت به نظام تأکید دارند بنابراین باید ورود روحانیت در کارهای اجرایی با هدف خدمت رسانی و انجام وظیفه باشد./908/ت302/ش

ارسال نظرات