۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۲۴۹۵۵۲
استاد سطح عالی حوزه علمیه:

مطالبات رهبر انقلاب برای نزدیک تر کردن حوزه به اندیشه های امام است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه پیروی از آرمان های رهبر کبیر انقلاب را باعث موفقیت در مسائل مختلف توصیف کرد و گفت: سید حسن نصر الله با تأسی از امام خمینی و اهداف ایشان توانسته در فعالیت های خود به موفقیت دست یابد.
امام و رهبري منشور روحانيت حضرت امام(ره)
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خوانساری استاد سطح عالی حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به ایجاد تمایز بین روحانیت راستین و روحانیت متحجر در منشور روحانیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: ایشان به علت اذیتی که به وسیله روحانیت متحجر شدند سعی کردند حوزه را در مسیر انقلاب اسلامی هدایت کنند.
استاد سطح عالی حوزه علمیه برداشت های اشتباه از اسلامتوسط روحانیت متحجر را باعث مشکلات عدیده در مسیر نهضت امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: سعی امام خمینی (ره) را مقام معظم رهبری در مسیر اعتلای حوزه ادامه دادند؛ ایشان در راستای نزدیکتر شدن مسیر حوزه به آرمان های امام خمینی (ره) دستور ایجاد تحولاتی در حوزه را صادر کردند.
حجت الاسلام والمسلمین خوانساری ادامه داد: تحجر و سطحی نگری هر چند کم ولی کماکان در بعضی لایه های حوزه پیدا می شود؛ آنها که در زمان امام خمینی (ره) از روی تدین مخالفت با شاه را به خاطر شیعه بودنش اشتباه می دانستند.
وی افزود: حوزویان باید در وحدت بین شیعه و سنی بکوشند تا باعث دامن زدن به اختلافاتی نشوند که به ضرر نظام اسلامی و در واقع به سود آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است؛ منشأ این آرمان امام در حوزه است که شیعه تنها به وسیله حوزه می تواند به این آرمان دست یابد.
استاد سطح عالی حوزه علمیه به جایگاه رفیع و نفوذ کنونی ایران اسلامی در کشورهایی چون لبنان، عراق سوریه و مانند آن اشاره کرد و ابراز داشت: کشورهای اسلامی همه تحت تأثیر افکار والای رهبر کبیر انقلاب هستند؛ کسانی مانند سید حسن نصر الله که افکار امام خمینی (ره) را دارند و برخواسته از حوزه علمیه می باشند به موفقیت دست خواهند یافت؛ پس باید ما هم خود را با افکار امام خمینی هماهنگ سازیم.
حجت الاسلام والمسلمین خوانساری با اشاره به مبارزات مردم عراق علیه گروه های تروریستی و تکفیری اظهار داشت: مبارزات علیه جریانات تکفیری در عراق نیز با موفقیت روبرو خواهد شد؛ دلیل این امر تفکر همسان حضرت آیت الله سیستانی با امام خمینی (ره) است که به اتحاد شیعه و سنی اهمیت خاصی می دهند؛ حضرت آیت الله سیستانی با هوشیاری به رزمندگان شیعه سفارش کردند که شما دارید به جنگ افراطی ها می روید نه اهل سنت.
وی خواست رهبر معظم انقلاب در فعالیت های حوزه را مشابه آرمان امام عنوان کرد و توضیح داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «ما قله اوج را هدف قرار دهیم» بنابراین خواست ایشان هدف قرار دادن نقطه متعالی است که بالاتر از سطح عمل فعلی مان است؛ باید سعی کنیم راهکارهای رسیدن به هدف متعالی مد نظر رهبر معظم انقلاب را طراحی کنیم و در رسیدن به آن سعی و تلاش جدی کنیم./836/ت302/ج
ارسال نظرات