۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۵۰۵۸۸

مسؤولان نهاد رهبری در دانشگاه‌های مراغه و بناب معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع و معارفه مسؤولان سابق و جدید نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های مراغه و بناب برگزار شد.
نهاد رهبري در دانشگاه ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم تودیع و معارفه مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌ مراغه با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار داشت: ایام سوگواری آن بانوی مکرم اسلام فرصتی برای آموختن درس ولایت‌مداری است.

 


وی در ادامه با بیان این‌که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها رسالت خطیری در تحقق دانشگاه اسلامی در راستای تبیین ارزش‌های دینی و تعمیق آگاهی اعتقادی دانشجویان و دانشگاهیان بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها باید تاکید و تلاش جدی بر حرکت های زیر بنایی و عمیق فرهنگی در راستای رشد و توسعه اندیشه دینی دانشجویان داشته باشند.

 


امام جمعه مراغه ایجاد و تقویت روحیه تحرک و مشارکت فعال دانشجویان و دانشگاهیان در عرصه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه و دانشگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها باید با اهتمام و جدیت نسبت به برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی و ارتباط با نهادها و تشکل های دانشجویی اقدام کنند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که نهاد رهبری می تواند در ایجاد ارتباط با اساتید و نیروهای فرهنگی و مذهبی گام‌های موثری بردارد، افزود: گسترش فضای معنوی در دانشگاه‌ها و رشد فضائل اخلاقی، بینش سیاسی و همچنین حمایت و هدایت فکری تشکل‌های دانشجویی بایستی مورد توجه نهاد قرار گیرد.

 


نماینده خبرگان رهبری حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های اسلامی و انقلابی در سطوح اجرایی و علمی را مورد تأکید قرار داد و گفت: مقابله با ترویج عقائد و افکار انحرافی و هجوم فرهنگی و تقویت روح خودباوری و استقلال فکری از جمله تکالیف مهم فعالان نهاد رهبری در دانشگاه‌هاست، ضمن این‌که باید پیوند حوزه و دانشگاه نیز مورد تأکید است

 


بنابر این گزارش، این مراسم با حضور حجت الاسلام پوررضا، مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سراسر کشور، حجت الاسلام خدیوی، رییس محترم دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی و سایر مسؤولان استانی و شهری همراه بود.

 


همچنین در پایان این مراسم ضمن تجلیل از خدمات و تلاش‌های حجت الاسلام ابراهیم زاده، با حکم  مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های کشور حجت الاسلام جلیلی به عنوان مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌ مراغه معرفی شد.

 


گفتنی است، در مراسم جداگانه‌ای، طی حکمی از سوی حجت الاسلام محمد محمدیان، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، حجت الاسلام نقیان به عنوان مسؤول جدید این نهاد در دانشگاه بناب منصوب شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات