۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۵۰۹۸۳

آزمون شفاهی قرائت قرآن کارگزاران حج در کاشان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: آزمون شفاهی قرائت سطح 1 و 2 ویژه کارگزاران حج و زیارت با حضور 130 کارگزار در اداره تبلیغات اسلامی کاشان برگزار شد.
سيدعبدالرضا توليت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید عبدالرضا تولیت کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: آزمون شفاهی قرائت سطح 1 و 2 شامل روخوانی و روانخوانی ویژه کارگزاران حج و زیارت در اداره تبلیغات اسلامی کاشان برگزار شد.

 

وی افزود: این آزمون ها در راستای هم افزایی فرهنگی بین دستگاه های اجرایی به همت دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان و با همکاری اداره حج و زیارت شهرستان برگزار شد.

 

مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان، سابقه این همکاری مشترک را از سال 88 تاکنون اعلام کرد و افزود: طی سال جاری، آزمون قرائت قرآن کریم از 130 کارگزار حج انجام شده و نتیجه ارزیابی ها به سازمان حج و زیارت اعلام شده است.

 

تولیت با اشاره به اینکه در این آزمون 105 نفر با اخذ نمره قبولی موفق به دریافت گواهی نامه شدند یاد آور شد: گواهی نامه قبول شدگان این آزمون، از سوی اداره تبلیغات اسلامی با همکاری حج و زیارت صادر می‌شود.

 

مسؤول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: افرادی که در ارزیابی سطح 1 و 2 موفق به دریافت امتیاز توانایی لازم نشوند، موظف به مطالعه و فراگیری مهارت های قرائت قرآن کریم به صورت غیرحضوری یا براساس نیاز به صورت حضوری خواهند بود که به این منظور، کتاب روخوانی و روان خوانی نور از انتشارات تلاوت، تألیف آقایان محمد خواجوی و احمد حاجی شریف توصیه و تأکید می‌شود.

 

تولیت یاد آورشد: در خلال آزمون های شفاهی روخوانی و روانخوانی ویژه کارگزاران حج، ضمن تعیین سطح قرآنی کارگزاران، آموزش و مشاوره لازم جهت توانمند سازی آنان در زمینه قرائت قرآن ارائه می‌شود.

 

وی با اشاره به این که کارگزاران حج و زیارت، نمایندگان و سفیران بیش از 70 میلیون شیعه در مراسم حج و عتبات عالیات و اماکن مقدسه هستند افزود: با توجه به موج اسلام ستیزی و شیعه هراسی در دنیا، کارگزاران حج و زیارت باید توانمندی خوبی نسبت به قرائت قرآن و مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) در برابر شبهات مخالفان اسلام به ویژه وهابیت داشته باشند.

 

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان یاد آور شد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و تاکیدات مراجع عظام تقلید، شایسته است که کارگزاران و عوامل حج و زیارت از بعد شخصیتی متخلق به اخلاق و آداب قرآنی باشند که این بهترین تبلیغ برای اسلام و مبارزه با ایران هراسی و شیعه هراسی است./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات