۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۵۱۰۳۹

مهجوریت قرآن و اهل بیت میان مسلمانان، عامل تسلط غرب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر امور دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: مهجوریت تعالیم قرآن و اهل بیت میان مسلمانان جای تأسف و عامل تسلط دنیای غرب بر جهان اسلام بوده است.
ثقلين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت الاسلام پوررضا، مدیر امور دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور امروز در مراسم معرفی مسؤول جدید نهاد رهبری در دانشگاه بناب اظهار داشت: در قرن حاضر شاید این نیاز بیش از پیش احساس می شود که سیانتیسم یا علم گرایی مطلق به هیچ وجه قادر به پاسخگویی به نیازهای بشری نیست و نمی تواند انسان کامل را به عرصه برساند.

 


وی خاطرنشان کرد: بر این اساس در سال 57 با نظر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد رهبری در دانشگاه ها شکل گرفت، این نهاد وظیفه دارد در ارتقای بینش سیاسی در دانشگاه ها، تقویت پیوند حوزه و دانشگاه، حمایت و هدایت همفکری تشکل های دانشجویی و مقابله با عقاید و افکار انحرافی و ایجاد و گسترش فضای معنوی در دانشگاه ها فعالیت کند.

 


حجت الاسلام پوررضا ادامه داد: مهجوریت تعالیم قرآن و اهل بیت میان مسلمانان جای تأسف و عامل تسلط دنیای غرب بر جهان اسلام بوده است، دشمنان گنجینه اصلی که روایات اهل بیت و آیات قرآنی هستند را از یاد ما برده وگنجینه های مادی را در برابر گنجینه های معنوی ارزشمند کرده اند.

 


وی با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر تلاش اساتید و دانشجویان بر بهره‌مندی از فرهنگ ایرانی اسلامی برای تعالی ارزش‌ها و تقویت هویت دینی تأکید کرد و گفت: اگر در دانشگاه‌های کشور به اندازه ای که علم تولید می شود، تعهد انسانی و الهی نداشته باشند، هیچ افتخاری کسب نکرده ایم.

 


مدیر امور دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به فعالیت های نهاد رهبری در دانشگاه‌ها پرداخت و برگزاری دوره های هم اندیشی اساتید و بررسی نیازهای فرهنگی و معرفتی دانشگاه را مهم ارزیابی کرد و گفت: تشکیل مجموعه ای برای همفکری اساتید و دانشجویان در جهت اهداف بلند انقلاب ضرورت دارد.

 


همچنین حجت الاسلام رضا باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام فاطمیه وحدت حوزه و دانشگاه را مهم دانست و با انتقاد از نگاه مناسبتی به این موضوع اظهار داشت: متأسفانه اهداف مقام معظم رهبری در این زمینه  تحقق نیافته است.

 


دکتر عباسیان، رییس دانشگاه بناب نیز در سخنانی اظهار داشت: امروز که شهرستان بناب به قم آذربایجان و همچنین شهر حوزه و دانشگاه معروف است، امید آن داریم با تلاش دانشگاهیان و نهاد رهبری این هویت را برای همیشه حفظ کرده و به رونق برسانیم.

 


گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام ابراهیم زاده، مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه بناب، حجت الاسلام نقیان به عنوان سرپرست این نهاد در دانشگاه بناب معرفی شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات