۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۲۵۱۶۳۶
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

صهیونیست ریشه همه فسادها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقارن نوروز با فاطمیه و حفظ حرمت این ایام، گفت: حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم موکول کردن برنامه دید و بازدیدها به بعد از روز شهادت است.
آقاتهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی امشب در برنامه هفتگی هیأت فاطمیون قم در ادامه سلسله مباحث خود توسل و توجه را یکی دیگر از مراتب سیر و سلوک عنوان کرد و اظهار داشت: این‌ که انسان اهل توجه باشد نکته ای بسیار جدی است.

 

 

وی افزود: بزرگانی همچون علامه طباطبایی که در اواخر عمر از دنیا بریده و به آخرت پیوند خورده بودند، وقتی در آن مقطع از ایشان می پرسیدند چه کنیم؟ می فرمودند توجه داشته باشید.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم توجه انسان برای جلب رضایت الهی و مراقبت از جلب خواسته های حضرت حق را بسیار مهم دانست و گفت: این کار به شکل تصنعی نمی شود؛ انسان باید عملا در کارهای اجتماعی و فردی، هر کاری که می خواهد انجام دهد توجه به خواست خداوند داشته باشد.

 

نماینده مردم تهران در شواری اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی غضب، شهوت فرد تحریک می شود باید توجه به رضای الهی داشته باشد و اجازه ندهد که نفس هرکاری دلش می خواهد انجام دهد و به نحوی باشد که تمام حرکات و سکناتش را توجه الهی پر کند؛ چنین شخصی در حالت بی هوشی و احتضار نیز توجه دارد، زیرا خود را به این مهم عادت داده است.

 

توجه به خداوند تکیه‌گاه انسان در گرفتاری‌ها و خطرها است

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این که در سایه توجه به خداوند در گرفتاری ها و خطرها نیز انسان به غیر خدا تکیه نخواهد کرد، گفت: این امر طبیعی است؛ کسانی که توجه به خداوند ندارد نمی توانند این حالت را درک کنند.

 

وی با تأکید بر این که هیچ کس حتی پیامبر(ص) و اهل بیت در عرض خدا قرار نمی گیرند، بیان کرد: دلیل توجه ما به ائمه اطهار(ع) و امام حسین(ع) این است که خداوند دوست دارد ما به این بزگواران توسل و توجه داشته باشیم؛ بنابراین توسل هم توقیفی است یعنی شارع باید اجازه دهد و مشخص کند که به چه کسی توسل کنید.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به این که در قرآن مردم را دعوت می کند که به پیامبر(ص) توسل کنند، گفت: این بدان علت است که پیامبر(ص) جدای از خداوند نیست؛ این توجهات همه در یک راستا هستند.

 

نماینده مردم تهران در شواری اسلامی در بیان علت این که چرا در مکان ها و زمان های خاصی دعا مستجاب است، ابراز داشت: به دلیل این که خداوند به آن شرایط نظر خواست دارد؛ بنابراین وقتی که در آن موقعیت قرار می گیریم باید توجه بیشتری نسبت به شرایط عادی داشته باشیم.

 

دید و بازدید نوروز را به بعد از شهادت موکول کنید

استاد اخلاق حوزه علمیه قم به تقارن نوروز سال پیش رو با ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: باید مواظب باشیم؛ درست است که دید و بازدید در هر شرایطی خوب و مستحب است اما باید حرمت نگه داشت و حداقل بعد از شهادت حضرت این کار را انجام دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: شاید بهترین کار در این ایام رفتن به راهیان نور باشد؛ به شلمچه، دهلاویه و فاو برویم و خاطرات شهدا را برای خود مرور کنیم؛ در آنجا انسان حالت الهی بیشتری پیدا می کند.

 

اعتیاد به فضای مجازی تفکر انسان را از واقعیت ها دور می کند

وی با اشاره به هجمه رسانه ای دشمن، گفت: در حال حاضر فضای مجازی و سایبری خیلی چیزهایی که واقعیت ندارد را به شما حقیقت جلوه می دهند و آرام ارام فکر شما هم مجازی می شود؛ برخی از دختران و پسران معتاد استفاده از این فضاها و نرم افزارها می شوند؛ مدیریت آن هم دست آمریکا و صهیونیست ها است.

 

صهیونسیت ریشه همه فسادها است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم صهیونیست ها را کثیف ترین آدم های روی زمین خواند و بیان داشت: زمانی که در آمریکا بودم از یکی از اساتید بسیار باسواد در مورد هلوکاست پرسیدم؛ گفت هیتلر وقتی بررسی کرد و دید یهودی ها منشاء همه فسادهای جنسی و رباخواری هستند، دشمنی خود را با آنها آغاز کرد.

 

همراهی با نقشه‌های صهیونیست‌ها دنیا و آخرت انسان را به تباهی می‌کشاند

نماینده مردم تهران در شواری اسلامی با اشاره به آیه«لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الْیَهُودَ» گفت: شدیدترین کسانی که دشمنی با اهل ایمان دارند یهودیان هستند؛ نفرت از سرو روی نتانیاهو می بارد ما هم از آنها نفرت داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: آنها برنامه دارند که جونان ما را به فساد بکشند؛ جوانان و حتی طلاب باید مراقبت باشند اگر غفلت کنیم اینها دنیا و آخرت انسان را به تباهی می کشند.

 

وی با اشاره به سابقه دشمنی یهودیان با اسلام، گفت: یهودیان بیش از همه به پیامبر(ص) ضربه زدند و ریشه بسیاری از فتنه ها از جمله جریان سقیفه به یهودیان باز می گردد؛ کسی که اهل بیت(ع) را دارد نباید فریب اینها را بخورد چراکه شیاطن و اهل ایمان قابل جمع نیستند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر اهل بیت(ع) دست ما را بگیرند فکر نکنم دیگر خطری بتواند ما را تهدید کند؛ خدا نکند دست ما از دامان آنها کوتاه شود که دیگر هیچ چیز نمی تواند جای آن را پر کند./928/پ202/ش

 

ارسال نظرات