۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۵۱۹۹۷
استاد حوزه علمیه قم:

دنیاگرایی در حکومت معصوم بی‌معنا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حضرت زهرا(س) زمانی که در بستر بیماری بودند به زنان مدینه فرمودند در حکومت معصوم مردم سوار بر مرکب خلافت و حکومت هستند درحالی‌که در حکومت غیر معصوم حاکم و حکومت سوار مردم هستند، گفت: در حکومت معصوم ذخیره‌سازی و دنیاگرایی بی‌معنا است.
حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زهرا فخر روحانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در برنامه به رنگ یاس از رادیو معارف بابیان این‌که زهرا(س) پس از بیماری و عیادت زنان مدینه از ایشان به آن‌ها می‌فرمایند «اگر مردم به تبعیت از حجت خداوند روی آورده و از حضرت علی (ع) در مسؤولیتی که پیامبر (ص) بر عهده او نهاده بود تبعیت می‌کردند حضرت علی (ع) آن‌ها را به سمت هدایت و مقصود می‌برد»، افزود: حضرت زهرا(س) همچنین در ادامه به زنان مدینه می‌فرمایند «امام و ولی خدا مردم را بر شتر خلافت سوار کرده و آن‌ها را سیر می‌داد و حرکت این مرکب آن‌قدر آرام بود که سوار احساس خستگی نمی‌کرد و اضافه بر این حضرت علی (ع) سوار مرکب خلافت را به استراحتگاه و آبشخوری می‌برد که آبی خنک، گوارا و فواره زنان از آن جاری بود».

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) در ادامه سخنان خود به این نکته اشاره می‌کنند که امام علی (ع) و معصوم در آشکار و پنهان خیرخواه مردم بوده و از مال دنیا جز به حد رفع گرسنگی و تشنگی چیزی برنداشته و در حکومت معصوم دنیاگرایی و ذخیره‌سازی بی‌معنا است.

 

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که حضرت زهرا(س) در این دیدار با زنان مدینه به آخرین ویژگی معصومه اشاره ‌کرده و می‌فرمایند که در حکومت معصوم انسان زاهد و انسان راغب به دنیا از هم بازشناخته شده و انسان به‌خوبی می‌تواند ایمان واقعی و نفاق و دورویی را تشخصی دهند، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در این دیدار و عیادت زنان مدینه از خود به‌خوبی ویژگی‌ها و ارزش‌های امام را در جامعه برای آن‌ها تبیین کرده و تفاوت حکومت معصوم و غیر معصوم را شرح می‌دهند.

 

فخر روحانی اظهار داشت: همان‌طور که حضرت زهرا(س) می‌فرمایند در حکومت معصوم مردم حق انتخاب و اختیار حاکمان را داشته و ولایت مردم در طول ولایت الهی و معصوم قرار دارد، اما در حکومت معصوم به این شکل نیست و مردم ناظر حکومت نبوده بلکه این حاکمان و حکومت است که در تمامی عرصه‌ها برای مردم تعیین تکلیف کرده و از حقوق متقابل مردم بر رهبر و رهبر بر مردم خبری نیست.

 

وی افزود: با توجه به این‌که امام معصوم طبق رهنمودهای حضرت زهرا(س) مقصد را می‌شناسد در مسیر سفر به‌واسطه حکومت معصوم تفاوت میان حق و باطل مشخص بوده و انسان با حرکت در مسیر ولایت می‌تواند به مقصد کمال و آفرینش برسند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که امام از دنیا چیزی را نخواسته و در پی راحتی مردم است، ادامه داد: تنها در حکومت امام است که انسان احساس راحتی و آرامش کرده و در حکومت غیر معصوم مردم همواره تحت ستم هستند.

 

فخر روحانی با بیان این‌که حضرت زهرا(س) به‌خوبی مسیر ولایت و امامت معصوم و ارزش‌های آن را برای ما تبیین کرده‌اند، یادآور شد: این ماهم هستیم که با حرکت در مسیر ولایت معصوم یا حاکمان جور سعادت و شقاوت خود را رقم می‌زنیم./837/پ202/ی

ارسال نظرات