۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۵۲۰۴۴
با شرکت طلاب نخبه؛

دوره دانش افزایی فلسفه و کلام در حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دوره دانش افزایی نقش فلسفه و کلام در زندگی ویژه طلاب نخبه در این حوزه علمیه برگزار شد.
حجت الاسلام حسين زاده - مسؤول آموزش حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری یک دوره دانش افزایی نقش فلسفه و کلام در زندگی در حوزه علمیه استان، اظهار کرد: این دوره دانش افزایی وی‍ژه طلاب نخبه حوزه علمیه خراسان شمالی با حضور تمامی طلاب سطح سه استان در محل مدرسه تخصصی امام خامنه ای(مدظله العالی) بجنورد برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: در این دوره دانش افزایی، حجت الاسلام محمد اسفندیاری، مدیر آموزش و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان پیرامون موضوعات مربوط به نقش فلسفه و کلام در زندگی مباحثی را ارائه داد.

 

حجت الاسلام حسین زاده افزود: همچنین پس از پایان این دوره، حجت الاسلام اسفندیاری با حضور در جمع طلاب پایه پنج و شش خراسان شمالی در راستای هدایت تحصیلی طلاب در مقاطع بالاتر سخنرانی کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اقدامات آموزشی انجام شده در حوزه علمیه خراسان شمالی در طول سال جاری، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون پنج دوره دانش افزایی با حضور اساتید برتر حوزه علمیه در مدارس مختلف استان برگزار شده است.

 

حجت الاسلام حسین زاده این دوره های دانش افزایی را شامل دوره ادبیات عرب، علم منطق، عقاید، اصول فقه و نقش فلسفه و کلام در زندگی ویژه طلاب نخبه عنوان کرد.

 

وی برگزاری المپیاد علمی ویژه طلاب، برگزاری نشست های دوره ای با مدیران و مسؤولان آموزش مدارس، برگزاری دوره آموزشی بلاغ ویژه طلاب جدیدالورود به مدت یک هفته، اهدای جوایز به طلاب ممتاز و نمونه هر مدرسه در پایان امتحانات، برگزاری اردوی راه دل ویژه طلاب جدیدالورود، تجلیل از اساتید، برنامه های حمایتی از دوره های علمی پژوهشی مدارس و غیره را برخی از اقدامات انجام شده واحد آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در سال 93 برشمرد.

 

حجت الاسلام حسین زاده تجلیل از اساتید و مدرسان حوزه های علمیه شهرستان های هشت گانه استان همزمان با روز معلم، برگزاری دوره های دانش افزایی، اجرای مسابقات علمی پژوهشی و غیره را تعدادی از برنامه های پیش بینی شده این واحد برای برگزاری در سال آتی عنوان کرد.

 

مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که اکنون هزار و 300 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند، اظهار کرد: تدریس علوم در مدارس علمیه برادران بر عهده 130 استاد بومی و اعزامی بوده و در حوزه های علمیه خواهران نیز تدریس مباحث توسط 70 مدرس خواهر صورت می گیرد.

 

وی اضافه کرد: بر این اساس در حوزه های علمیه خراسان شمالی به ازای هر 12 طلبه یک استاد وجود دارد که از میانگین موجود در این زمینه بالاتر است.

 

حجت الاسلام حسین زاده همچنین با اشاره به روند افزایشی معدل آموزشی حوزه های علمیه خراسان شمالی در سال های اخیر، افزود: در سال تحصیلی 91-90 معدل مدارس علمیه استان 1382 بود که این میزان در سال تحصیلی 92-91 به 15.45 افزایش یافت و در سال تحصیلی 93-92 نیز با تداوم روند افزایشی خود به 16.10 رسید.

 

مسؤول آموزش نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که در سال تحصیلی جاری نیز روند افزایشی معدل طلاب مدارس علمیه استان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به اقدامات و برنامه های آموزشی انجام شده انتظار می رود معدل متوسط حوزه های علمیه خراسان شمالی با افزایشی سه نمره ای به حدود 19 برسد./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات