۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۵۲۱۶۶
دبیر کمیته وقف حوزه علمیه:

سهم کاشان در وقف های جدید برای حوزه های علمیه 72 وقف است

خبرگزاری رسا ـ معاون اداری مالی حوزه های علمیه سهم کاشان در وقف های جدید برای حوزه های علمیه در سال 94 را 72 وقف اعلام کرد.
حجت الاسلام محمد آبادي پيشه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد آبادی پیشه، معاون اداری مالی حوزه های علمیه کشور، عصر امروز در دیدار با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: هزینه هایی که بابت مدارس علمیه انجام می شود قابلیت مانور دارد و می توان سرانه یک طلبه در کل مجموعه یک استان را براساس کمک های حوزه علمیه، سازمان اوقاف و امور خیریه، خیران و ائمه جمعه به دست آورد.

 

وی با اشاره به این که برخی از مدارس علمیه از کمک های اوقاف برخوردار نیستند اما برخی مدارس علمیه دیگر همزمان از کمک های اوقاف و کمک های حوزه برخوردار هستند گفت: تلاش می شود تا کمک های حوزه را از مدارسی که از کمک های اوقاف برخوردار هستند گرفته و به طرف مدارسی برده شود که از کمک های اوقاف برخوردار نیستند.

 

به گفته وی، در محاسبه سرانه طلاب کارها در حال پیگیری است و در این زمینه موفقیت هایی نیز به دست آمده است.  

 

حجت الاسلام آبادی پیشه در ادامه استفاده از موقوفات خارج از حوزه را نیز یاد آور شد و گفت: یک سری موقوفاتی وجود دارد که حوزه ها می توانند از آن بهره مند شوند، از جمله مسائل فرهنگی، قرآنی، تبلیغی و ...  طلاب را هم می تواند پوشش دهد که در این زمینه سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری لازم را انجام می‌ دهد.  

 

وی در ادامه یکی دیگر از اقدامات انجام شده در بخش موقوفات حوزه را اعزام طلاب به سفر زیارتی مشهد مقدس اعلام کرد و گفت: در یکی از جلسات استان هرمزگان مطرح شد، طلاب استان هنوز توفیق سفر به مشهد مقدس را پیدا نکردند و همین امر جرقه ای شد تا اعزام طلاب در جلساتی استانی در دستور کار قرارداده شود.

 

حجت الاسلام آبادی پیشه با اشاره به اعزام 200 نفر از طلاب حوزه های علمیه استان هرمزگان به مشهد مقدس افزود: تا کنون حدود یکهزار نفر از طلاب حوزه های علمیه با کمک اوقاف، مرکز مدیریت و اوقاف استان ها به مشهد اعزام شدند و اعزام طلاب به مشهد مقدس بر اساس مصوبه انجام خواهد شد.

 

دبیر کمیته وقف حوزه علمیه از انتخاب شعار ‹‹هر طلبه یک وقف›› خبر داد و افزود: این شعار ممکن است به صورت گسترده انجام نشود، اما براساس شرح وظایف سازمان اوقاف برای ثبت وقف های جدید می توان بخشی از وقف های جدید را با نیت کمک به حوزه های علمیه  انجام انجام داد.  

 

حجت الاسلام آبادی بیشه در ادامه سهم کاشان در وقف های جدید برای حوزه های علمیه در سال 94 را 72 وقف اعلام کرد و یاد آور شد: 72 وقف جدید برای حوزه های علمیه کاشان به نیت شهدای کربلا در نظر گرفته شده است، از این رو با توجه به ظرفیت هیات های مذهبی شهرستان کاشان این سهمیه می تواند حتی تا دوبار در سال آینده محقق شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات