۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۵۳۱۳۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان خبر داد؛

حضور زنجان در جمع استان‌های برتر قرآنی کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان با بیان این که استعدادهای قرآنی خوبی بین قاریان جوان استان وجود دارد، گفت: استان زنجان در جمع استان‌های برتر قرآنی کشور حضور داشته و این مایه مباهات مسؤولان فرهنگی استان است که باید در راستای تقویت این جایگاه نیز تلاش شود.
حجت الاسلام صلاحي

حجت‌الاسلام حسن صلاحی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به این که جامعه قرآنی استان زنجان در سال 93 ظرفیت ویژه‌ای را از خود به نمایش گذاشت اظهار داشت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در سال 93 از اعضای جامعه قرآنی استان به نمایش درآمده و به فعلیت رسید، زمینه مناسبی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی ایجاد کرده است.

 

وی در ادامه از حضور استان زنجان در بین استان های برتر قرآنی کشور خبر داد و افزود: این استعداد و توانایی به صورت ویژه در حوزه قرائت قرآن کریم به خوبی نمایان شده و به لحاظ توانایی و حجم صدای قاریان جوان و مادحین اهل بیت (ع)، استان زنجان در سطح بسیار بالایی قرار گرفته است و همین جایگاه ویژه، زمینه مناسبی برای توسعه فرهنگ قرآنی محسوب می‌شود.

 

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه تصریح کرد: جایگاه جامعه قرآنی استان زنجان در سطح کلان و ملی بسیار خوب بوده و همین حضور استان زنجان در جمع استان‌های برتر قرآنی کشور، مایه مباهات مسؤولان فرهنگی استان است و باید در راستای تقویت این جایگاه نیز تلاش شود.

 

حجت‌الاسلام صلاحی در ادامه با بیان این که در ماه‌های اخیر، جهت‌گیری‌های ویژه‌ای در سطح استان در حوزه آموزش‌های قرآنی صورت گرفته است گفت: یکی از مواردی که در این حوزه بیش از پیش مورد توجه قرار دارد، استعدادیابی قرآنی از بین کودکان و نوجوانان استان می باشد که در قالب اجرای برنامه‌های مختلف به انجام رسیده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در راستای شناسایی استعدادهای برتر قرآنی استان به انجام رسید، برپایی ایستگاه‌های «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید» در مسیر راهپیمایی 22 بهمن امسال بود که بیش از 700 کودک و نوجوان زنجانی در این ایستگاه‌ها حضور یافته و استعدادهای قرآنی آینده استان از میان آنها غربال شدند.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات قرآنی تبلیغات اسلامی زنجان تأکید کرد: هماهنگی‌های اولیه لازم برای حضور اساتید قرآنی استان در مدارس، با اداره‌کل آموزش و پرورش استان انجام شده است تا از این طریق استعدادها و نخبگان قرآنی آینده استان از بین کودکان و نوجوانان شناسایی و ساماندهی شوند.

 

حجت الاسلام صلاحی در ادامه درباره برنامه‌هایی که در دستور کار نهاد در حوزه قرآن و عترت قرار دارد گفت: آموزش فعالان قرآنی هیأت‌های مذهبی و مداحان استان و آموزش معلمان قرآن و دینی آموزش و پرورش استان از جمله برنامه‌هایی است که در راستای زمینه‌سازی ارتقای سطح آموخته‌های قرآنی مردم زنجان در دستور کار این نهاد در سال 94 قرار دارد.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی زنجان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن کریم، یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه فرهنگ قرآنی محسوب می‌شود، از این رو در سال 94، در نظر داریم این روند با قوت بیشتری پی‌گیری شده و در راستای توسعه مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی اقدامات لازم صورت گیرد. /949ت302/ب4

ارسال نظرات