۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۵۴۲۳۴
حجت الاسلام خاموشی:

تولید آثار هنری حول مبارزه با طاغوت و اطاعت از رهبری باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم جشن هنر انقلاب اسلامی با اشاره به وظیفه هنرمندان انقلاب گفت: همه هنرمندان انقلاب می بایست حول شعار طاغوت ستیزی انقلاب اسلامی و اطاعت از رهبر انقلاب به تولید آثار هنری بپردازند.
سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، جشن هنر انقلاب اسلامی با آئین معرفی چهره سال هنر انقلاب به همت حوزه هنری در تالار سوره حوزه هنری با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از هنرمندان کشور برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام خاموشی با تبریک ایام ولادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره(ع) و روز مادر و با اشاره به برگزاری جشن هنر انقلاب اسلامی گفت: با توجه به انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از بزرگ ترین رخدادهای تاریخی با مبانی و ارزش های ما وظیفه خود می‌دانیم که همه تلاشمان را صرف معرفی چهره های هنر انقلاب و بالندگی آن کنیم.

 

وی با اشاره به عمق اتفاقی که با شعارهای ظالم ستیزانه انقلاب اسلامی به وقوع پیوست تصریح کرد: وقتی انقلاب سال 57 تحقق پیدا کرد خیلی ها همان شعارهایی که منجر به انقلاب شده بود را می دیدند؛ همان شعار های سهل و ممتنع را می دیدند که به پیروزی رسیده است. ولی انقلاب صورت گرفته چنان بزرگ بود که نمی توانستند باور کنند. از این رو از یکدیگر سوال می کردند که واقعا انقلاب شده است؟ شاه واقعا رفت؟ یعنی امام آمد؟

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به خاطره ای از دوران انقلاب اسلامی افزود: از خود بنده چنین سوال هایی می‌شود که آیا واقعا انقلاب پیروز شده است؟ خاطرم می آید در خلال راهپیمایی تاسوعا و عاشورای قبل از 22 بهمن 57 پیرمردی از من پرسید می توانی این شعار را برای من بخوانی؟ و شعار نه شرقی و نه غربی روی دست تظاهرات کنندگان را نشانم داد. من هم آن شعار را خواندم. نه این که نمی توانست شعارها را بخواند نه. بلکه بعد از این که من چند بار برای او شعار را خواندم گفت آیا می دانید این یعنی چه؟ با این شعار چه اتفاقی می افتاد؟ مگر ممکن است؟ من هم در پاسخ گفتم مردم عزم کرده اند.

 

 وی با اشاره به موفقیت های امروز انقلاب اسلامی تاکید کرد: حالا همان انقلابی که مردم باورشان نمی شد، دانش بنیان و به دست جوانان و نوجوانان و با رهبری امام خمینی(ع) و مقام معظم رهبری نه تنها به بار نشسته بلکه هر روز پیشرفت می‌کند و رو به جلو می رود.

 

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به مذاکرات هسته ای تصریح کرد: این که امروز قدرت های جهان یک طرف میز مذاکره نشسته و ما طرف دیگر آن می نشینیم یعنی تحقق شعار نه شرقی نه غربی. یعنی ما جدای از آن ها هستیم و آرمان ها و ارزش های متفاوت از آن ها داریم.

 

وی با اشاره به اسطوره ها و اسوه های تاریخی دنیا گفت: ما زندگی بسیاری از بزرگان تاریخ که با ظلم مبارزه کرده اند را مطالعه کرده ایم. اسطوره هایی که همگی با ظلم مبارزه کردند. اما امروز با شهدای مدافع حرم مواجهیم که علاوه بر این که همه ارزش ها و ویژگی های آن اسطوره ها را دارا هستند بعلاوه آن ایمان ها و آرمان ها یک طرح نو و بدیع دیگر برای مبارزه دارند که در راه آن جانانه مبارزه می‌کنند.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به آیه شریف که می فرماید «ما برای هر دوره پیامبری فرستادیم تا بندگی خدا کنید و از طاغوت پیروی نکنید»، تصریح کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره در مسیر راهبری انقلاب اسلامی این شعار را سرلوحه قرار داده اند و آن را محوری ترین شعار انقلاب اسلامی معرفی کرده اند. در واقع انقلاب بدون شعار مبارزه با طاغوت تهی می‌شود.

 

حجت الاسلام خاموشی ادامه داد: حول محور همین شعار مبارزه با طاغوت و بندگی خداست که همه مبارزه های پراکنده در سال های قبل از 57 به هم پیوستند و با یک سیستم یک پارچه علیه سیستم طاغوت مبارزه کرده و پیروز شدند.
حجت الاسلام خاموشی با اشاره به این که طاغوت امروز نظام سرمایه داری است تصریح کرد: امروز هم ذیل همان شعار می بایست همه احرار و آزادگان و جهان یک پارچه شده و به صورت سیستم و با سیستم یکپارچه سرمایه داری مبارزه کنند.
 

وی در انتهای سخنانش با طرح این سوال که پیروی از این شعار آیا نبایستی منتهی به پیروی از رهبر و راهبر آن شعار شود؟ گفت: امروز می بایست همه ما از رهبر سامان دهنده مظلومان جهان یعنی مقام معظم رهبری اطاعت کنیم. از این رو انتظار می رود که همه هنرمندان حول مبارزه با طاغوت و اطاعت از رهبری به تولید آثار هنری بپردازند.

 

خاموشی خطاب به هنرمندان گفت: با وجود این که کارهای انجام شده بسیار خوب بوده اما توقع و انتظار ما از شما هنرمندان بسیار بیش از این است که هم از نظر کمی و کیفی سطح اثار تولیدی بالاتر رود./1325/د101/ف

ارسال نظرات