۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۲۵۵۳۴۲
امام جمعه مشهد اردهال کاشان خواستار شد؛

لزوم برگزاری مراسم شهادت شهید اردهال در سراسر ایران

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال گفت: همه ایران وجود مذهب تشیع در این مملکت را مدیون علی بن باقر(ع) هستند، چرا که ایشان نخستین شخصیتی است که از خارج از ایران برای ترویج دین اسلام به ایران آمد که باید به این مهم بیشتر پرداخته شود.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه منطقه مشهد اردهال پنج شنبه شب در مراسم عزاداری شهادت حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در جوار این امامزاده واجب التعظم واقع در مشهد اردهال کاشان در جمع کثیر زائران و دلباختگان آن حضرت با تسلیت سالگشت شهادت حضرت سلطان علی بن باقر(ع)، گفت: برگزاری مراسم شهادت علی بن باقر(ع) در تاریخ قمری از سوی مردم فین و کاشان قابل تحسین و پسندیده است، همان طور که در گذشته بزرگان آن دیار با دعوت از این امامزاده بزرگوار برگ زرینی در تاریخ تشیع ایجاد کردند.

 

وی افزود: مردم فین کاشان نقش مؤثری در تشیع ایران و به ویژه در شکل گیری مذهب تشیع در شهرستان کاشان داشته اند که به گفته مرحوم آیت الله یثربی(ره) ریشه تشیع در ایران و کاشان مدیون علی بن باقر(ع) است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که مردم کاشان و فین خواستار پذیرش اسلام و دین از سرچشمه زلال آن شدند، گفت: همه ایران، تشیع را مدیون علی بن باقر(ع) هستند، چرا که ایشان اولین شخصیتی است که از خارج از ایران دیگر برای ترویج دین اسلام به ایران آمد و این مهم باید بیشترمورد توجه قرارداشته باشد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: شایسته بود که همه ایران در شب شهادت این امامزاده واجب التعظیم مراسمی جهت احترام به مقام شامخ آن بزرگوار برگزار می کردند تا از این طریق مراتب قدردانی خود را نسبت به ایشان ابراز دارند.

 

به گفته وی، علی بن امام باقر(ع) را در دره ازناوه محاصره کردند و ایشان را به همراه صد نفر از یاران باوفایش به شهادت رسانیدند و این امامزاده واجب التعظیم به قدری برای اسلام مهم بوده که یک لشکر را مأمور مبارزه با ایشان کردند.

 

وی با اشاره به این که ملت ایران از اتفاق عظیمی که در روز 27 جمادی الثانی رخداده است مطلع نیستند، گفت: در روایات آمده است که هر کار خیری بالاتری دارد، اما خیری بالاتر از شهادت نیست که شهادت یکی از افتخارات علی بن امام باقر(ع) است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: مردم فین با بصیرت و فهم والای خود به دعوت فرزند امام معصوم به مدینه رفتند و با این حرکت توانستند برگ زیرینی در تاریخ تشیع ایران رقم بزنند.

 

حجت الاسلام سلیمانی شناخت دشمن را حائز اهمیت دانست و افزود: امروز شاهد گسترش تشیع لندنی با دلارهای غرب هستیم، چرا که آنها به دنبال مرجع سازی برای جوانان و تضعیف دین و تشیع علوی هستند.

 

شایان ذکر است، امامزاده سلطان علی فرزند بلافصل امام محمد باقر علیه‌ السلام در سال 113 هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایت‌ مدار فین و کاشان از طرف امام معصوم (پدر خود) به آن منطقه رفت و به‌ مدت 3 سال به راهنمایی و ارشاد مردم پرداخت، وی در حالی که نیابت امام را از سوی دو امام زمان خود به‌ عهده داشت، با لشکر کشی حکام منطقه رو به رو شد و پس از 3 روز مبارزه در سرزمین اردهال به‌ همراه یارانش، مانند جد مظلومش امام حسین علیه ‌السلام با لب تشنه، سر از بدنش جدا شد.

 

لازم به ذکر است 27 جمادی الثانی یادآور حماسه خونین و جاویدان اردهال در سال 116 هجری قمری ( به روایت قمری) و سالروز شهادت فرزند بلافصل امام محمدباقر(ع) در مشهد اردهال کاشان است، «علی‌بن محمد‌ باقر(ع)» نخستین شهید خاندان پاک اهل‌بیت علیهم السلام در ایران است./1307/پ203/ب4 

ارسال نظرات