۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۵۵۴۲۵
امام جمعه کرج:

نتیجه اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بسط فرهنگ اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج گفت: نتیجه اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بسط فرهنگ اسلامی و مقابله با مظاهر فرهنگی غرب باشد.
امام جمعه کرج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با گرامیداشت 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: 29 فروردین ماه یادآور حماسه تاریخی است که با حمایت سرنوشت ساز و پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره) رقم خورد و توانست توطئه دشمنانی که در داخل و خارج کشور درصدد اضمحلال انقلاب و انحلال نیروی مخلص و مومن انقلاب برآمده بودند را خنثی سازد.
 
وی ادامه داد: امام راحل دو ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستور تاسیس نهاد انقلابی ارتش جمهوری اسلامی را اعلام کردند و با این نامگذاری قوام و انظباطی را در ارتش به وجود آوردند که تا به امروز با اقدار تمام از مرزهای ایران اسلامی به خوبی دفاع کرده اند و در تمام عرصه ها خوش درخشیدند.
 
امام جمعه کرج به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت سال 58 اشاره کرد و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان فعالیت خود در مقابل ابرقدرت های شرق و غرب ایستاد و از انقلاب و دستاوردهای آن در کنار نیروهای مسلح، حفاظت کرد و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را بالا برد که حائز اهمیت و قابل تقدیر و تشکر است.
 
وی با بیان این که سپاه پاسداران هرگز از فعالیت های فرهنگی فاصله نداشته است، تصریح کرد: کشور اسلامی ایران با داشتن نیروهای مسلح مقتدری همچون ارتش، سپاه، نیروهای مردمی بسیج مستضعفین و نیروی انتظامی همواره با تکیه بر خدای تعالی و رهنمودهای فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری اجازه هیچ تصرفی و گوشه چشم نامحرمی را به ایران اسلامی نخواهد داد.
 
خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف مهم و و اثرگذاری بر عهده دارد که یکی از آنها فرهنگ عمومی است که با تشکیل کارگروه‌ها مسائل مهم را استخراج می‌کنند و به صورت قانون به دستگاه ها ابلاغ می کند بر این اساس مسوولان باید توجه ویژه ای به حفظ و حراست از فرهنگ غنی ایران اسلامی در مقابله و مبارزه با مظاهر فرهنگی بیگانه داشته باشند اما متاسفانه اقداماتی که در این زمینه انجام شده کافی نیست.
 
وی با بیان این که نتیجه اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بسط فرهنگ اسلامی باشد بیان کرد: اقدامات انجام شده شورای عالی انقلاب فرهنگی با وظیفه ذاتی که این دستگاه دارد فاصله دارد و آشکار می شود که این دستگاه در جایی که باید کار خود را درست و بجا انجام دهد در قسمت‌هایی انجام نداده و کوتاهی کرده است.
 
 
امام‌جمعه کرج تصریح کرد: امروز دغدغه‌های جدی دلسوزان نظام و انقلاب و مقام معظم رهبری مساله فرهنگی جامعه است که متاسفانه در میان عده‌ای از مسوولان اهتمامی به این امر مهم دیده نمی‌شود و گویا برخی در این امور غافل هستند و خودشان را به غفلت زده‌اند.
 
 
وی به حضور 14 روزه خبرنگار صهیونیست در ایران و غفلت مسوولان اشاره کرد و گفت: خبرنگار صهیونیست 14 روز در کشور جولان داده و کسی متوجه حضور وی نشده است این یک مساله فرهنگی است که باید هرکسی که در این زمینه مسؤولیت دارد باید پاسخگو باشد.
 
 
خطیب نمازجمعه کرج به نشست مشترک دولت و مجلس اشاره کرد و بیان داشت: در نشست مشترک دولت و مجلس که به میزبانی دولت برگزار شد در تمام زمینه‌ها اعم از اقتصادی و فرهنگی و شعار سال صحبت شده اما حرفی از مساله فرهنگ به میان نیامده است گویا دغدغه فرهنگی اولویت اصلی مسؤولان نیست، اگر مسائل فرهنگی حل نشود مسائل سیاسی و اقتصادی نیز حل نخواهد شد و این نکته باید مورد توجه باشد.
 
 
وی با انتقاد از تلاش عده ای برای کشاندن بانوان به ورزشگاه ها، اظهار داشت: جو ورزشگاه حتی برای حضور مردان مناسب نیست و مشخص نیست که تلاش عده‌ای برای حضور زنان در وزرشگاه‌ها و زمینه های ترویج بی بند و باری و گناه برای چیست؟ از این رو مسوولان هشدارهای دلسوزان جامعه را جدی بگیرند چرا که این مساله کمی نیست و حضور زنان در مراکزی که مردان هستند به صلاح جامعه اسلامی نیست زیرا اسلام با مظاهر بی‌بند و باری و اختلاط زن و مرد مخالف است.
 
 
وی افزود: پیام مردم کرج این است که مردم با ترویج هرگونه بی بندو باری به ویژه حضور بانوان در ورزشگاه مخالف هستند و این باید مورد توجه وزیر ارشاد و معاون رییس جمهور باشد از این رو هرکسی که بندو باری را ترویج می کند دلسوز فرزندان این آب و خاک نیست و درصدد ترویج فرهنگ منحط غرب است.
 
 
امام جمعه کرج بالا رفتن سن ازدواج را یکی از ناهنجاری های اجتماعی خواند و گفت: کسانی که ادعا دارند دلسوز جامعه و بانوان هستند باید زمینه های ازدواج آسان را فراهم کنند و برای این کار بودجه بگذارند و هزینه کنند چرا که مساله ازدواج به تعبیر رهبری مساله مهمی است از این رو باید سنت های دست و پا گیر را در این زمینه کنار گذاشت و شیطنت هایی که امروزه دیده می شود را خنثی کرد.
 
 
وی به اظهارات اخیر یکی از چهره های سیاسی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: نظام ما نظام ارزشی است و عده ای هرچند وقت یک بار خواسته یا ناخواسته اظهاراتی را بیان می‌کنند که نظام را زیر سوال می برند و کلماتی می گویند که نظام را تضعیف می کند بر این اساس که مسأله عفت و بی بندو باری مسأله کوچکی نیست و عفاف و حجاب بحث مظهریت دارد.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی اظهار داشت: این افراد در غالب خاطره گویی و سخنرانی بی سند و مدرک به نظام و ارزش های نظام لطمه می زنند و دشمنان را خوشحال و دوستان را ازرده خاطر می سازند باید به آنان گفت که با این حرف‌ها همدلی و هم زبانی حفظ نمی شود.
 
 
خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: عده ای برای این دستگاه سیاه‌نمایی و حاشیه‌سازی می‌کنند و با اظهارات بی اساس خود را حامی ارزش های انقلاب می دانند از این رو هرکس برخلاف ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی و آرمان‌های خون شهدا حرکت کند حرکت او امام را آزرده خواهد کرد.
 
 
وی با اشاره به رفتار خصمانه آل سعود به مسلمانان یمن گفت: شیعیان تربیت شده در یمن محکم و با صلابت ایستاده‌اند که باید با دید عبرت به جریان یمن نگاه کرد چرا که آل سعود پلید به جای آن که ائتلاف برای نابودی غده سرطانی اسرائیل  و رژیم صهیونیستی کنند بر علیه ملت مظلوم یمن ائتلاف جهانی راه انداخته است.
 
 
امام جمعه کرج  تصریح کرد: آیا صلیب سرخ جهانی و شورای به اصطلاح سازمان ملل فاجعه انسانی در یمن را نمی بیند و محاصره دارویی و غذایی یمن را ندیده است.
 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: آل سعود بیابان نشین و بی فرهنگ در طول حاکمیت خود جنایاتی را مرتکب شده است که این جنایت ها بر کسی پوشیده نیست از این رو این تلاش‌ها  مانند جان دادن یک محتضر است و روز مرگ و اضمحلال آل سعود فرا رسیده است.
 
 
گفتنی است، بعد از اقامه نماز جمعه این هفته کرج، نمازگزاران در محکومیت جنایات آل سعود به مردم مظلوم و بی دفاع یمن، راهپیمایی کردند./801/پ202/ب4
ارسال نظرات