۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۵۶۳۱۳
معاون آموزش حوزه های علمیه لرستان:

مدارس علمیه لرستان با کمبود استاد مواجه هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه لرستان با بیان این که مدارس علمیه لرستان با کمبود استاد مواجه هستند، گفت: در برخی مدارس همچون مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد 18 استاد بدون دریافت حقوق فعالیت می کنند.
 اساتيد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید محمدباقر موسوی، معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه لرستان، صبح امروز، در دیدار با معاونان آموزش مدارس علمیه لرستان که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار شد، گفت: استان لرستان به سبب مشکلات مالی در جذب اساتید با مشکل روبرو است.

وی با اشاره به وجود اساتید برجسته در حوزه های علمیه لرستان اظهار داشت: در راستای تدریس دروس حوزوی در سطح عالی وجود برخی اساتید برجسته استان قم ضروری است.

حجت الاسلام موسوی وجود مشکلات مالی را بزرگ ترین معضل در جهت جذب اساتید برجسته حوزوی دانست و یادآور شد: برخی مدارس علمیه استان لرستان با کمبود استاد مواجه هستند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه لرستان خاطرنشان کرد: مدارس علمیه شهرستان ازنا، دورود و مدرسه علمیه رضوی خرم آباد نیازمند حضور اساتید هستند. 

حجت الاسلام موسوی در ادامه افزود: افزون بر تعداد اساتیدی که در مدارس فعالیت می کنند، جذب پنج استاد در جهت تدریس دروس حوزوی مدارس ضروری است.

وی هدف از این نشست را پالایش اساسی در حوزه علمیه مدارس علمیه با همفکری معاونان آموزش مدارس بیان کرد.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: بررسی روند آیین نامه های گوناگون در راستای جذب و پذیرش اساتید از دیگر اهداف برگزاری این نشست است.

وی در ادامه با اشاره به این که مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان در طول سال، دو مرحله آزمون جذب استاد برگزار می کند، افزود: در سال 93 تعداد 15 استاد جذب حوزه های علمیه لرستان شده است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که حضور اساتید در حوزه های علمیه به دو صورت می باشد، یادآور شد: اساتید حوزه های علمیه لرستان به صورت تمام وقت و پاره وقت، به تعداد پایه های هر مدرسه در مدارس حضور دارند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به وجود مشکلاتی در راستای کمبود تعداد استاد در مدارس علمیه لرستان یادآور شد: در برخی مدارس همچون مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد 18 استاد بدون دریافت حقوق فعالیت می کنند./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات