۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۵۷۱۱۷
معاون پژوهشی دانشگاه مفید خبر داد؛

25 کرسی‌های آزاد‌اندیشی در سال جاری برگزار خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه پردازی با موضوعات معارف قرآن، فقه، علوم سیاسی، فلسفه و اقتصادی در دانشگاه مفید قم برگزار خواهد شد.
نشست خبري همايش بين المللي حکومت علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدنقی نظرپور معاون پژوهشی دانشگاه مفید، در نشست خبری با اشاره به فعالیت‌ دانشگاه مفید در رابطه با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که در این دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه پردازی با موضوعات معارف قرآن، فقه، علوم سیاسی، فلسفه و اقتصاد در دانشگاه مفید قم برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام نظرپور تصریح کرد: دانشگاه مفید از سال 68 تاسیس شده است و تا به امروز تلاش کرده که در عرصه علوم انسانی تألیفاتی را ارائه دهد و این فعالیت‌ها با موضوع اسلامی، بازنگری در علوم انسانی بر اساس مبانی اسلامی از جمله فعالیت‌های تحقیقاتی این دانشگاه بوده است.

 

وی با بیان این‌که در سال جاری تلاش بر این شده است که 25 کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه مفید قم برگزار شود، گفت: از اساتید برتر در دانشگاهایی مختلف در کرسی های آزاد اندیشی استفاده خواهیم کرد.

 

معاون پژوهشی دانشگاه مفید با اشاره به این‌که دانشگاه مفید کرسی‌های آزاد اندیشی را درچارچوب مباحث دانشگاه برگزار می کند و هدف از برگزاری این کرسی‌ها ارتقای علوم انسانی است، ابراز کرد: معارفی در قرآن و روایات داریم که با اساتفاده از آنها می‌توانیم شرایط مناسبی را برای تحول در عرصه علوم انسانی ایجاد کنیم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دهه سوم فروردین امسال نخستین کرسی نظریه پردازی و آزاد اندیشی که دکتر حقیقت دانشیار دانشگاه مفید با عنوان «نظریه هم روی فقه سیاسی و فلسفه سیاسی» برگزار شد که مورد نقد و بررسی و استقبال دانشجویان؛ اساتید این دانشگاه قرار گرفت./978/پ202/ف

ارسال نظرات