۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۵۷۱۶۱
امام جمعه چالوس:

آموزش و پرورش نهادی اثرگذار در تربیت دینی دانش آموزان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، بیان داشت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.
حجت الاسلام راشدي نوري امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چالوس، حجت الاسلام محمدمهدی راشدی، امام جمعه چالوس امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به در پیش بودن 12 اردیبهشت، روز معلم گفت: معلم رکن اصلی شکل‌گیری شخصیت همه آحاد جامعه است.

 

وی افزود: آموزش و پرورش با رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیوندی ناگسستنی دارد و به تدریج از یک حالت ساده ابتدایی به یک حالت پیچیده درآمده است.

 

حجت الاسلام راشدی با بیان این که امروزه آموزش و پرورش بنا‌به ضرورت تغییرات اجتماعی یکی از سازمان های پیچیده و بزرگ اجتماعی در هر کشوری محسوب می‌شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش با رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پیوندی ناگسستنی دارد و به تدریج از یک حالت ساده ابتدایی به یک حالت پیچیده درآمده است.  

 

وی با بیان این که برنامه ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان روح اسلام را درک کنند، تصریح کرد: تربیت دینی دانش آموزان باید با تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد. 

 

امام جمعه چالوس با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، بیان داشت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم. 

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درلزوم توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی افزود: سبک زندگی بسیاری از خانواده‌های ایرانی اشتباه است و با ارزش های اسلامی ایرانی هماهنگ نیست و معلمان باتوجه به اینکه از اقشار تأثیر گذار جامعه به شمار می آیند، می‌توانند نقش مهمی را در اصلاح سبک و روش زندگی ایفا کنند.

 

امام جمعه چالوس به برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در برگزاری چنین مراسمی هم باید جنبه‌های مادی لحاظ شود و هم جنبه‌های معنوی، متأسفانه گاهی برنامه‌ها بسیار سطحی و ظاهری برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام راشدی نوری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد تیم مذاکره کننده تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ایران افرادی متدین، درستکار و تلاشگر هستند اما طرف مقابل همواره نیرنگ باز و غیر قابل اعتماد بوده است.

 

وی، ضمن اشاره به دستاوردهای مذاکرات هسته ای استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری را روشنگر تکلیف همه مسؤولان نظام در مصلحت اقدامات اخیر دانست و گفت: گرچه نتایج مذاکره تیرماه مشخص می‌شود باید آماده باشیم و همواره به زبان گویای رهبری، گوش جان بسپاریم تا انشالله سال پرخیر و برکت، همراه با موفقیت و سربلندی نصیب دولت و ملت ولایت مدار ایران اسلامی شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات