۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۵۷۲۲۳
استاندار آذربایجان غربی:

تحقق سیاست‌های جمعیتی مد نظر رهبری نیازمند حل مشکل جوانان است

خبرگزاری رسا ـ استاندار آذربایجان غربی گفت: تحقق سیاست های جمعیتی مد نظر مقام معظم رهبری به همت مسؤولان در راستای حل مشکل جوانان تحقق می یابد.
استاندار آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی امروز در مراسم اختتامیه برنامه های هفته سلامت و تجلیل از تلاشگران عرصه سلامت استان اظهار کرد: سیاست های جمعیتی که سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد نیازمند همت و تلاش مسؤولان در راستای حل مشکلات جوانان است.


وی تأکید کرد: وظیفه ما مسوولان، زمینه سازی برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره افزایش جمعیت  است و باید تمام توان خود را در راستای حل مشکلات جوانان به ویژه افراد در سن ازدواج و تازه ازدواج کرده به کار گیریم.

 

سعادت با اشاره به این که در حال حاضر بیش از دو هزار و 300 نفر در آذربایجان غربی در صف دریافت کمک هزینه جهیزیه از دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند، بیان داشت: با این آمار نمی توان انتظار تحقق سیاست های جمعیتی را داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به عقب ماندگی استان آذربایحجان غربی در زمینه توسعه انسانی به عنوان زیربنای سلامت اظهار کرد: آذربایجان غربی از لحاظ شاخص های درآمد و سلامت، در رده های آخر کشور قرار دارد.

 

استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از عملکرد دولت دهم درباره توجه به بهداشت و سلامت افزود: در دولت گذشته توجه خاصی به موضوع سلامت و بهداشت صورت نگرفت چرا که ساخت ورزش سرا را مقدم بر توسعه بهداشتی می دانستند.

 

سعادت با اشاره به مصوبه واگذاری ورزش سرا به بیمارستان کوثر ارومیه گفت: وزیر بهداشت و درمان نیز هزینه لازم برای تجهیز این بیمارستان را متقبل شده است.

 

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برای بهبود شاخص های سلامت، نباید به فکر سیاسی بازی و مقاصد شخصی خود باشیم بلکه باید رشد و توسعه سلامت خانواده ها را مد نظر قرار دهیم.

 

سعادت گفت: در حال حاضر یک هزار تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی کمبود داریم که این کمبود باید جبران شده و روند شاخص های درمان باید توسعه یابند.

 

جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در این آیین با ارائه گزارشی از وضعیت شاخصه های سلامتی در استان اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت گامی بلند در راستای بهبود وضعیت بهداشت و ارائه بهتر خدمات درمانی در استان بود که رضایت شهروندان را نیز در پی داشت.

 

وی افزود: یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در یک سال گذشته در آذربایجان غربی هزینه شده است.

 

در ادامه مراسم ضمن امضای میثاق نامه ایمنی غذا از مزرعه تا سفره، از 100 نفر از فعالان و خیران عرصه سلامت،با اهدا تندیس سلامت تجلیل شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات