۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۲۵۷۴۰۹
مدیر حوزه های علمیه لرستان خبر داد؛

ارتقای فضای آموزشی حوزه های علمیه لرستان در سال 94

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان از ارتقای فضای آموزشی حوزه های علمیه لرستان در سال جاری خبر داد و گفت: در چند سال اخیر فضای آموزشی حوزه های علمیه از 14 هزار متر مربع به 20 هزار متر مربع ارتقا یافته است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به فعالیت 13 مدرسه علمیه در لرستان اظهار داشت: در چند سال اخیر فضای آموزشی حوزه های علمیه از 14 هزار متر مربع به 20 هزار متر مربع ارتقا یافته است.

 

وی با اشاره به این که فضای آموزشی حوزه های علمیه استان اکنون 20 هزار مترمربع  است، افزود: در سال جاری به 35 هزار متر ارتقا می یابد.

 

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به این که مدرسه علمیه رضویه خرم آباد در حال ساخت است، گفت: تا شهریور ماه سال جاری، فاز نخست این مدرسه علمیه به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

مدیر حوزه های علیمه لرستان با بیان این‌که مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان ازنا نیز در حال ساخت است، ادامه داد: برخی از مدارس علمیه شهرستان همچون مدرسه علمیه شهر سلسله در محیط استیجاری فعالیت می‌کنند، که در سال جاری ساخت این مدارس علمیه نیز آغاز می‌شود.

 

وی اظهار داشت: ساختمان جدید مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان با پیگیری‌هایی، به زودی خریداری خواهد شد.

 

ساخت استادسرا در حوزه های علمیه لرستان

مدیر حوزه های علمیه لرستان از ساخت استاد سرا در استان خبر داد و ابراز کرد: در راستای برطرف کردن مشکلات معیشتی اساتید حوزه‌های علمیه لرستان، استادسرا در شهرستان‌های دورود، نورآباد و الیگودرز ساخته می شود.

 

وی در پایان با اشاره به فعالیت 13 مدرسه علمیه در سطح یک و دو در لرستان یادآور شد: یک هزار و 400 طلبه در مدارس علمه لرستان در حال تحصیل هستند./9451/ت302/ح

ارسال نظرات