۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۵۷۵۰۰
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مهم‌ترین رسالت پلیس در جامعه اجرای احکام اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که پلیس باید در برخورد با خاطیان شئونات اسلامی بهترین عملکرد را داشته باشد، گفت: وظیفه پلیس برقراری امنیت در جامعه اسلامی است؛ پلیس در نظام اسلامی باید حافظ شئونات اسلامی باشد.
امام جمعه بيرجند حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، بعد ظهر امروز در دیدار با جمعی از نیروهای انتظامی خراسان جنوبی با بیان این که پلیس اسلامی باید به وظایف خود آگاه باشد، گفت: در تمام اقشار و گروه‌ها افراد خوب و بد وجود دارد و پلیس باید اقداماتی انجام دهد که با وجهه پلیس سازگار باشد.

 

وی با بیان این که پلیس باید در برخورد با خاطیان شئونات اسلامی بهترین عملکرد را داشته باشد، افزود: وظیفه پلیس بر قراری امنیت در جامعه اسلامی است و پلیس در نظام اسلامی برای برقراری امنیت باید حافظ شئونات اسلامی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که مردم باید در جامعه احساس امنیت کنند، ادامه داد: امنیت از نعمت‌های مجهول است و بعضی از افراد قدر آن را نمی‌دانند و باید امنیت را در متن زندگی خود احساس کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که با وجود ناامنی در جامعه امنیت اقتصادی و خانواده را از بین می‌رود، افزود: در این شرایط ناموس مملکت احساس امنیت نمی‌کند.

 

وی با اشاره به این که جامعه‌ای پیشرفت می‌کند که در آن امنیت برقرار باشد، ادامه داد: جامعه ناامن نه تنها قدرت اداره خود را ندارد بلکه به دلیل ناامنی داخلی در درازمدت هم با ناامنی و تهدید خارجی روبه رو می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهیم دشمنان به خاک کشورمان چشم طمع ندوزند باید امنیت را در داخل کشور قبل از هر چیز برقرار کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: پلیس پیشگام اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و اگر این کار را با سعه‌صدر و خوشرویی انجام دهد قطعاً با استقبال مواجه خواهد شد. مأموران نیروهای انتظامی باید توجه داشته باشند در هنگام انجام تذکر لسانی برخورد خشنی با فرد نداشته بلکه از روی دلسوزی و مهربانی و با حفظ احترام به شخص دستور دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که نیروی انتظامی در خراسان جنوبی شهدای زیادی را در پاسداری از مرزها و مقابله با اشرار از دست داده است، تصریح کرد: ملت ایران به پاس حمایت از خون این شهدا باید خود در برقراری نظم و امنیت عمومی با پلیس مشارکت کرده و نیروهای نظامی را در امر احیای شئونات اسلامی در جامعه حمایت کنند.

 

وی با اشاره به این که پلیس تنها نباید به اجرای قانون پایبند باشد بلکه بایستی در درجه اول شرع و احکام اسلام را مد نظر قرار دهد، یادآور شد: بدون امنیت چرخ‌های جامعه مختل می‌شود و پلیس در نظام اسلامی مهم‌ترین رکن برقراری امینت در داخل کشور است./968/پ202/ب5

ارسال نظرات