۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۵۸۰۲۵
رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه قم:

فرزندان طلاب سرمایه‌های اصلی حوزه‌های علمیه هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان این‌که فرزندان طلاب سرمایه‌های اصلی حوزه‌های علمیه هستند، نقش تأثیرگذار قرآن را بر سلامت خانواده حوزویان یادآور شد و گفت: حداقل باید 50 درصد از روحانیون و فرزندان و همسرانشان حافظ قرآن و حدیث باشند.
حجت الاسلام رباني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش تجلیل از حافظان قرآن ویژه همسران و فرزندان روحانی امروز در سالن همایش های بنیاد بین الملی علوم وحیانی اسراء با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و حجت الاسلام حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه قم و همسران و فرزندان حافظ روحانی برگزار شد.

 

حجت الاسلام ربانی در حضور 375 نفر از حافظان قرآنی با اشاره به فعالیت های مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه در راستای تحکیم و ارتقای خانواده روحانیان تلاش دارد علاوه بر خدمات مادی به خدمات عاطفی طلاب هم بپردازد.

 

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: فرزندان روحانی سرمایه های آینده حوزه های علمیه هستند که باید توجه ویژه برای آنها داشت چرا که آسیب و ضعف های فرزندان روحانی دامن گیر روحانیت می شود.

 

وی افزود: مرکز خدمات قصد دارد هویت بخشی در فرزندان روحانی را ارتقا دهد تا فرزند روحانی به روحانی بودن پدرش افتخار کند.

 

حجت الاسلام ربانی تصریح کرد: آیات قرآن بر سلامت خانواده تاثیرگذار است و بر زندگی روحانی و محیط زندگی او برکت خاصی می دهد و باعث کسب موفقیت های روز افزون می شود.

 

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به فاصله داشتن حوزه از حد مطلوب خود گفت: حداقل باید 50 درصد از روحانیون و فرزندان و همسرانشان حافظ قرآن و حدیث باشند تا حوزه به حد مطلوب خود برسد.

 

وی ابراز داشت: حوزه باید برنامه زمان بندی داشته باشد که تعداد فرزندان روحانی را به تناسب سرانه روحانی در حفظ و حدیث افزایش دهد طوری که در بین اقشار مختلف جامعه در این زمینه سرآمد باشد./1325/پ202/ی

 

ارسال نظرات