۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۵۸۱۸۵
امام جمعه کرج:

مسؤولان در صورت انجام وظایف مورد حمایت مردم هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج گفت: مسؤولان باید بدانند، اگر در انجام وظایفی که بر عهده دارند درست عمل کنند از حمایت های مردمی محروم نخواهند شد.
امام جمعه کرج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به ایام ولادت با سعادت و فرخنده امیرمومنان(ع)، گفت: حضرت علی(ع) شخصیت بی نظیر و بی بدیلی در عالم وجود است که صفات الهی را در خود به ظهور رسانده بود از این رو سخن گفتن در مورد همچین شخصیت بزرگواری کار سخت و مشکلی است.
 
وی ادامه داد: امیرمومنان(ع) در عبادت، بندگی خدا، عدالت، همسرداری، حکومت داری، اجتماع داری و خانواده، حفظ بیت المال و در تمام امور و تمام زوایای زندگی بی بدیل است و در هر بعدی در قله بود بر این اساس ایشان در زمینه های مختلف الگوی رفتاری ما باید باشد.
 
امام جمعه کرج با اشاره به تقارن روز معلم با روز ولادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: وظیفه سنگین و پر مسوولیتی بر عهده معلمان می باشد زیرا فرزندان جامعه به عنوان امانت های الهی در دستان معلمان می باشد از این رو وظیفه معلمان غیر از تعلیم، تربیت نیز می باشد و روش سلوک معلمان به صورت مستقیم رفتار و تربیت را به دانش آموز می آموزد.
 
وی افزود: معلمان قشر زحمت کشیده جامعه به شمار می روند که مطالبات آنان باید رسیدگی شود و مورد توجه قرار گیرد، البته این قشر فرهنگی و فرهیخته باید مراقب دست های مرموزی که قصد دارد آنها را وسیله قرار دهد، باشند و اجازه سوء استفاده به آنها را ندهند.
 
خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر، ابراز کرد: ستون اصلی تولید در کشور کارگران هستند و اگر کارگران نباشند تولید در کشور از بین می رود و اقتصاد جامعه توسعه پیدا نمی کند.
 
وی اظهار داشت: فعالیت کارگری یکی از مصادیق عمل صالح است و کارگری که با انگیزه و با توان وظایف خود را به خوبی انجام دهد مشمول عمل صالح خواهد بود و رسول خدا(ص) بر دستان چنین کارگری بوسه می‌زند و شان کارگر را بالا می‌برد و اعلام می دارد که باید بر آنان احترام گذاشت.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با بیان این که یکی از مصادیق احترام به کارگران مصرف تولیدات داخلی است، تصریح کرد: با مصرف تولیدات داخلی اقتصاد کشور فعال می شود و اشتغال ایجاد می شود بنابراین با وارد کردن هر کالایی از خارج به کشور، کارگری از کار بیکار می شود و این ظلم در حق کارگر و کشور است.
 
وی ادامه داد: کارگران از جایگاه خود حراست کنند و نسبت به کار احساس مسوولیت داشته باشند و محکم و قوی کار کنند چرا که این قشر زحمت کشیده دائما مورد طمع دشمنان و مورد سوء استفاده سیاسی هستند از این رو همه اقشار جامعه زمانی که احساس کنند توطئه ای از طرف دشمن متوجه آنهاست دست آن‌ها را قطع می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: دشمن تلاش کرد که با تحریم ها ایران را به زانو دربیاورد اما با همین تحریم ها با با تلاش دانشمندان و کارگران متعهد و زحمت کش، قدرت و اقتدار کشورمان را به دنیا نشان دادیم و در زمینه‌های مختلف نو‌آوری و شکوفایی داشتیم.
 
امام‌جمعه کرج خاطرنشان کرد: عده‌ای تمام توجه خود را به نتایج مذاکرات هسته‌ای معطوف کرده‌اند و امید تحولات عظیمی را دارند و دائما این مطلب را به ذهن دیگران القا می کنند، اما این حرف ها بر خلاف نظریات رهبری است که با جدیت و به مکرر بیان کرده اند که  در مساله مذاکرات هسته‌ای بحث تنها در مورد مسائل هسته‌ای است ولا غیر، لذا باید به آن توجه شود.
 
وی ادامه داد: کسانی که ادعای پیروی از رهبری دارند و خود را ولایت مدار می دانند بدانند که چه تحریم‌ها برداشته شود و چه باقی بماند تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و تقویت تولیدات داخلی و تقویت کارگری است از این رو باید به جنبه‌های رفاهی کارگران بیش از گذشته توجه شود در غیر این صورت ضرر آن متوجه جامعه خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی به فرارسیدن ایام البیض و شروع اعتکاف اشاره کرد و گفت: ایام اعتکاف فرصت تطهیر و پالایش است که خداوند در اختیار انسان قرار داده است که مدتی محدود نوعی از ریاضت را بر عهده بگیرد تا بتواند با بهره گیری از نیروی معنوی، در صحنه اجتماع با قدرتی بهتر و قوی تر حاضر شود.
 
وی افزود: هرکسی در هر سطحی در جامعه نیازمند چنین فرصتی است و کسانی که در جامعه مسوولیت دارند باید ارتباط خود را با خداوند را بیشتر کنند چرا که هر چه مسوولیت سنگین تر شود باید ارتباط با خداوند را قوی تر کرد.
 
امام جمعه کرج با بیان این که اعتکاف همایش، نمایش و غرفه فرهنگی نیست، اظهار داشت: اعتکاف یک عمل فردی است از این رو کسانی که متصدی این امر هستند باید با برنامه ریزی دقیق، استفاده معنوی افراد را در حد اعلی مقدور سازند و با جلسات و برنامه های جنبی مزاحم خلوت دیگران نباشند.
 
وی به سخنان رهبری در جمع کارگران و فرماندهان نیروی انتظامی اشاره کرد و بیان داشت: بیانات رهبری در 5 محور اصلی طبقه بندی می شود که باید مورد توجه دقیق واقع شود، تکیه اصلی ایشان بر استقرار امنیت در کشور و بیان ناامنی در کشور، اقتدار و قانون گرایی از محورهای اصلی این دیدار است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان این که اقتدار نیروی انتظامی که از مصادیق کارآمدی نظام است، اظهار داشت: نیروی انتظامی در هر مکانی که باشد مردم باید احساس امنیت و آرامش داشته باشند و در مقابل تبهکاران و اشرار خوف و ترس در وجودشان باشد، بنابراین این پلیس تراز، در جمهوری اسلامی است.
 
وی با بیان این که قانون گرایی باید در نیروی انتظامی بیشتر شود، تاکید کرد: تلاش نیروی انتظانی باید ریشه‌کنی جرم باشد بنابراین باید جرم در جامعه گران باشد تا ریشه کن شود زیرا اگر جرم در جامعه گران نباشد هر کسی در هر فرصتی مرتکب خلاف می شود و مجرم نسبت به انجام جرم بی تفاوت و جریح تر خواهد شد.
 
امام جمعه کرج با اشاره به شیوع رشوه در ادارات بیان داشت: رشوه عمل منکری است که مسوولیت آن متوجه مدیر آن اداره و دستگاه است که باید مسوولیت آن را بر عهده بگیرد و از آن جلوگیری کند لذا تذکر لسانی به مسوولین مربوطه انجام می شود اما اگر بی توجهی کنند از همین تریبون خلافکار و عنوان خلاف را اعلام خواهم کرد.
 
وی با بیان این که اگر فرمانده در قرارگاه نباشد و در خط مقدم وارد عمل شده نشانه کم کاری مسوولین میانی است، اظهار داشت: زمانی که دیده می شود رهبری به خط مقدم جبهه آمده و به مصادیق جزئی می‌پردازد، نشان از کم‌کاری، خلاف و جرم مسوولان است و این برای ما ننگ است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: عده‌ای سر خود را در برف فرو کرده و به دنبال عافیت طلبی و رفاه طلبی هستند بنابراین مسوولین بدانند که اگر در انجام وظایفی که بر عهده دارند درست عمل کنند از حمایت های مردمی محروم نخواهند شد.
 
وی در پایان با بیان این که قانون و قانون گرایی در جامعه مساله مهمی است خاطرنشان کرد: قوانین اساسی ما از اسلام گرفته شده است و هیچ قانونی بر خلاف دستورات اسلامی نیست از این رو مسوولانی که موظف به قانون اساسی هستند باید خود را ملتزم به اجرای قانون اساسی کنند چرا که اجرای قانون همان اجرای احکام اسلامی و از مصادیق امر به معروف است./801/پ202/ب4
ارسال نظرات