۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۲۵۸۷۲۸
عضو هیأت رییسه مجلس:

توجه به منافع ملی لازمه توافق‌نامه خوب است/ مجلس باید در جریان جزئیات مذاکرات قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اگر تفاهم نامه نهایی ایران و ۱+۵ تأمین کننده منافع ملی و تأیید کننده تداوم غنی سازی ایران باشد، مورد قبول ملت است.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس

محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: طی روزهای گذشته شاهد اظهارنظرهای متناقض از سوی مقامات آمریکایی درباره مذاکرات هسته ای بوده ایم، که البته این اختلافات ربطی به طرف ایرانی ندارد.

 


وی با بیان این‌که مقامات آمریکایی ابتدا باید خود در داخل کشورشان به اجماع لازم در خصوص مسأله هسته‌ای ایران برسند، بعد نسبت به اظارنظر رسمی اقدام کنند، خاطرنشان کرد: مقامات آمریکایی در محل مذاکرات و در بیرون از اتاق مذاکره حرف های متناقض عنوان می کنند که غیرمنطقی است.

 


نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان این‌که ادامه چنین روندی، بی‌اعتمادی به آمریکا را در اذهان عمومی مردم جهان و ایران افزایش خواهد داد، افزود: ادعای آمریکا مبنی بر بازرسی از مراکز نظامی ایران خیالی واهی است، بازرسی از مراکز نظامی کشورها هیچ جای دنیا مرسوم نیست و این اجازه را نخواهیم داد.

 


عضو هیأت رییسه مجلس با تأکید بر این‌که اگر در این مذاکرات توافقی که مغایر با منافع ملی ایران باید مطرح شود، ایران به آن تن نخواهد داد، تصریح کرد: اگر تفاهم نامه نهایی ایران و 1+5 تامین کننده منافع ملی و تأیید کننده تداوم غنی سازی ایران باشد، مورد قبول ملت است.

 


فرهنگی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مبنی بر ادامه روند مذاکرات در چارچوب بحث‌های فنی، حقوقی و کارشناسی برنامه هسته‌ای ایران و همچنین لغو یکباره تحریم‌ها افزود: در این مذاکرات باید اتهام های غیرمنطقی علیه ایران رفع شده و تحریم های ظالمانه نیز برداشته شود.

 


وی در ادامه با انتقاد از این‌که وزارت امور خارجه علی رغم درخواست مجلس، هنور فکت شیت ارائه نکرده است، اظهار داشت: وزارت امور خارجه ایران علی رغم درخواست مجلس، هنور فکت شیت ارائه نکرده است، وکلای ملت بنا به وظیفه نظارتی خود بایستی در جریان جزئیات مذاکرات هسته‌ای قرار گیرند.

 


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکا حامی درجه یک تروریسم در جهان محسوب می شود و غیرقابل اعتماد است، اظهار داشت: حمله آل‌سعود به یمن با حمایت اطلاعاتی، تسلیحاتی و نظامی آمریکا صورت می گیرد، طبیعی است که قتل عام مردم مظلوم یمن تنها یکی از جنایات این رژیم جنایتکار محسوب می شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات