۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۲۵۹۴۸۰
حجت الاسلام فرجام مطرح کرد؛

آمادگی حوزه علمیه خراسان جهت پذیرش پژوهش های ستاد گسترش فعالیت های قرآنی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرجام در دیدار مشاور وزیر کشور با اشاره به راه اندازی ستاد تفسیر و طرح گذراندن دوره تفسیری طلاب، گفت: با این ویژگی های تفسیری و پژوهشی، می توان پژوهش های مربوط به ستاد گسترش فعالیت های قرآنی را به حوزه علمیه خراسان واگذار کرد.
اكبر فرجام

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام اکبر فرجام در دیدار مشاور وزیر کشور در امور روحانیت در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه که رهبر معظم انقلاب به زوایای مختلف این حوزه اشراف کامل دارند، گفت: ایشان پرورش یافته حوزه علمیه خراسان هستند و بسیاری از کسانی که در این حوزه هستند، افتخار شاگردی معظم له را دارند.

 

وی یکی از ویژگی های حوزه علمیه خراسان را تمرکز مدیریتی آن دانست و گفت: این امر موجب شده تا کارها به راحتی پیش رود و در مجموعه مرکز مدیریت به عنوان یک الگوی مدیریتی، هر کاری که مربوط به امور حوزوی یک طلبه مانند آموزشی، امامان جمعه و غیره است، انجام شود. البته مرکز خدمات چند سالی است که از این مجموعه به ساختمان دیگری انتقال یافته است.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با بیان اینکه این حوزه در سال های اخیر به لحاظ کار آموزشی، محتوا و روند تحصیلی طلاب کار خوبی انجام شده است، اظهار داشت: باید تعامل قوه مجریه با حوزه‌های علمیه قوی‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از محوری ترین کارها تعامل هدفمند و مستمر است، ابراز داشت: خیلی از کارها و امور از طریق این تعامل میان حوزویان و مسئولان حل می شود.

 

حجت الاسلام فرجام با تاکید بر اهمیت این مطلب که نقش حوزه در روند فرهنگی استان ها مدنظر قرار گیرد، گفت: به طور مثال امور ستاد گسترش فعالیت های قرآنی را می توان با حضور فعالان قرآنی حوزه علمیه انجام داد.

 

تفسیر و مهارت های پژوهشی حوزه علمیه خراسان

وی افزود: یکی از کارهای بی نظیر حوزه علمیه خراسان راه اندازی ستاد تفسیر و طرح گذراندن دوره تفسیری طلاب است که از ابتدا تا پایه دهم به صورت عمومی و سپس در مقطع خارج تفسیر تخصصی را می گذرانند و تحصیل می کنند.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به طرح آموزش مهارت های دهگانه پژوهشی به عنوان یکی دیگر از کارهای کم نظیر و مهم در این حوزه، خاطر نشان کرد: می توان پژوهش های مربوط به ستاد گسترش فعالیت های قرآنی را با این ویژگی های تفسیری و پژوهشی به حوزه علمیه خراسان واگذار کرد.

 

 اهتمام به انتقال دغدغه روحانیت به مسؤولان

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام نمازی، با بیان این که تا کنون برای 29 استان مشاور روحانیت انتخاب شده‌اند، ابراز داشت: تلاش شده تا افرادی که به حوزه آشنایی کامل دارند، برای انتقال دغدغه طلاب و روحانیت به مسئولان انتخاب شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران اصل نظام و انقلاب را قبول دارند و در این زمینه کوتاهی ندارند، اظهار داشت: نخبگان حوزوی می توانند درباره مشکلاتی که وجود دارد و نیز مباحثی که نیاز امروز مردم می باشد، جلسات مختلفی داشته باشند./930/د101/ب5

 

ارسال نظرات