۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۵۹۵۹۱
امام جمعه کرج:

پیام تبریک به جنایت کاران آل سعود در شأن وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرج گفت: ارسال پیام تبریک برای جنایت کاران آل سعود در شأن وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که انقلاب ایران نشان داد دکترین انقلاب اسلامی حامی مظلومان و مستضعفان است.
امام جمعه کرج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به اعتراض و افشاگری امام خمینی(ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون، گفت:  تصویب لایحه کاپیتولاسیون مشکلات فراوانی را برای جامعه به وجود آورد به گونه ای که دشمنان هر جنایت و ظلمی که می خواستند انجام می دانند و کسی حق اعتراض نداشت از این رو امام راحل در روز 4 آبان 1343، با اعلامیه ای محکم این لایحه را رد و مردم ایران را از جزئیات این طرح مطلع ساخت.
 
وی ادامه داد: اقدام امام راحل(ره) در مبارزه با کاپیتولاسیون، برگ زرینی برای جامعه روحانیت و مرجع آگاه شیعه است که نشان دادند هیچ گاه زیر بار ظلم و ستم استکبار نرفته و هرگاه ستمی آشکار شود مرجعیت شیعه و همیشه آگاه برعلیه آن قیام میکنند.
 
امام جمعه کرج تصریح کرد: امروز ولی فقیه مجاهد و بصیر زمان شناس با دقت تمام، مسائل داخلی و خارجی را با بصیرت رصد می‌کنند که خدشه ای به امت اسلام و ارزش های اسلامی وارد نشود از این رو تذکراتی که در سخنرانی اخیرشان در مورد مسائل مهم داخلی و بین المللی بیان کردند حائز اهمیت است.
 
وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب، به صورت مکرر تذکرات لازم و کامل را به تیم مذاکره کننده داده اند، اظهار داشت: رهبر انقلاب بارها اعلام نموده اند که اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای اصول را رعایت کنند و زیر بار تهدید و تحقیر نروند و با اقتدار و صلابت عزت نظام اسلامی را حفظ نمایند و اگر دوستان مواظب نیرنگ‌های کدخدا نباشند بلایی بدتر از ترکمنچای بر سر این کشور می‌آید.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید با قاطعیت یاوه‌گویی‌هایی که هر از گاهی بر زبان جاری می کنند را محکم و کوبنده جواب دهند، مگر طرف مقابل مذاکره، عرف دیپلماتیک را رعایت می‌کنند که اینقدر دستگاه دیپلماسی کشور در برابر لجن پراکنی ها و یاوه گویی های آنان سکوت می کنند و خود را مقید به عرف دیپلماتیک می‌دانند.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: طرف مقابل مذاکره، با وقاحت تمام در مصاحبه های خود به صورت صریح اعلام می کنند که توجه ای به منافع کشور ما ندارند و می گویند توافقی برای ما مطلوب و مورد توجه است که منافع اسرائیل و رژیم صهیونیستی در آن لحاظ شود.
 
وی به توانایی های نظامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: کسانی که تهدید نظامی می کنند و رجز حمله نظامی می خوانند، بدانند اگر خطایی از انها سر بزند سربازان اسلام اعم از بسیج، سپاه و ارتش، تمام هستی‌ آن‌ها را در تمام نقاط دنیا برسرشان خراب خواهند کرد چرا که هیچ قدرتی توان مقابله با این کشور را ندارد.
 
خطیب نماز جمعه کرج خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل کشور نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‌کنند و دائما القاء می کنند که تمام مشکلات کشور مربوط به مذاکرات هسته‌ای است به گونه ای که یکی از وزیران اعلام کرده است که اگر در مذاکرات هسته ای به نتیجه برسیم وضعیت تئاتر و سینما درست خواهد شد، ایا این حرف است که شما بیان می کنید.
 
 
امام جمعه کرج با بیان این بعد از انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی هر چه به دست آورده‌ایم با وجود تحریم ها بوده است، عنوان داشت: دوستان در شعارهای انتخاباتی خود اعلام کردند که 30 درصد مشکلات اقتصادی کشور وابسته به تحریم ها است و 70 در صد آن به سوء مدیریت مربوط است لذا می توان گفت سوء مدیریت که در دولت قبل در مسائل اقتصادی بود امروز هم باقی است و مشکلات هنوز برطرف نشده است.
 
 
وی با بیان این که بیانات رهبری را باید نصب العین خود قرار دهیم، ابراز کرد: در طی قریب دو سال، رهبر انقلاب 30 مرتبه فرمودند که حل مشکلات کشور مربوط به خارج از کشور نیست و راه برون رفت از مشکلات را باید در خود کشور پیدا کرد بنابراین کسانی که خود را پیرو رهبری می دانند به تذکرات ایشان بیشتر دقت داشته باشند.
 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به تجاوزات آل سعود در یمن اشاره کرد و بیان داشت: عربستان که مدعی مسلمانی و خادم حرمین است برادران عرب خود را به خاک و خون کشیده است و آشکار است که دست های پنهان استکبار در این وقایع دخیل است.
 
 
وی افزود: چهره واقعی عربستان در تجاوز به ملت مظلوم یمن برای دنیا آشکار شد اما بدانند که مردم یمن بیش از پیش مقاوم هستند و در برابر زیاده خواهی های آنان هیچ گاه کوتاه نخواهند آمد و به وقت لازم کارهای خود را انجام می‌دهند.
 
 
امام جمعه کرج در پایان با انتقاد شدید از وزیر امور خارجه مبنی بر پیام تبریک وزیر خارجه جدید آل سعود، اظهار داشت: ارسال پیام تبریک برای جنایت کاران آل سعود در شأن وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیست چرا که انقلاب ایران نشان داد دکترین انقلاب اسلامی حامی مظلومان و مستضعفین است نه کسانی که دستشان به خون مردم مظلوم آلوده است.
 
 
گفتنی است، نمازگزاران البرزی همزمان با سراسر کشور پس از اقامه نماز جمعه، با راهپیمایی ضمن اعلام انزجار خویش از جنایات رژیم آل سعود، حمایت قاطع شان را از مردم مظلوم و بی دفاع یمن اعلام کردند./801/پ202/ب4
ارسال نظرات