۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۵۹۹۸۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رژیم آل سعود به هیچ اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با محکوم کردن جنایت های عربستان در یمن گفت: رژیم آل سعود به هیچ اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیست.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جویبار، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم تجلیل از مربیان قرآنی شهرستان جویبار با بیان این که قرآن کریم از مقام ارزنده و والایی برخوردار است، گفت: مقام این کتاب نورانی برای همه جامعه بشری است که باید از آن به نحوی شایسته بهره گیری کنیم.

 

امام جمعه قائم شهر با بیان این که بهره گیری از سیره نورانی قرآن کریم زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود، بیان داشت: باید معارف و مفاهیم ارزشمند این کتاب گرانقدر را در برنامه های زندگی خود اجرایی کرده و عمل به دستورات آن را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

 

وی با اشاره به این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده جامعه بشری است، افزود: این کتاب گرانقدر می تواند راهگشای سعادت انسانی بوده و همگان را در مسیر تعالی و تکامل قرار دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تاکید بر این که رشد و تعالی فرزندان منوط به تحصیل در امور قرآنی است، ادامه داد: ادبیات قرآنی در همه رشته های علمی کمک مضاعفی می کند که باید از آن بهره گیری شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید همه را به ادبیات قرآنی و تحصیل در علوم دینی و قرآنی تشویق کنیم که هیچ موضوع علمی نیست که در قول و فعل خدا وجود داشته باشد.


امام جمعه قائم شهر با بیان این که حق تلاوت قرآن درست خواندن، درست فکر کردن و درست عمل کردن به آن است، گفت: باید دستورات قرآنی را در برنامه های زندگی خود جامه عمل بپوشانیم.


وی با اشاره به این که مقام قرآن برای همه بشریت بوده، اما هدایت آن برای متقین و اهل قرآن است، بیان داشت: خداوند متعال نخستین معلم قرآن بود و مظهر رحمت تعلیم قرآن است که اگر تعلیم قرآن نبود خلقت انسانی بی فایده بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که مردم مظلوم و ستمدیده یمن در سخت ترین جنایات و ستم ها قرار دارند، گفت: باید اهتمام ارزنده ای در راستای حمایت از این مردم ستمدیده وجود داشته باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ماه رجب از ماه های حرام است و از اوامر قرآنی بوده که عرب های جاهلیت اگر جنگی داشتند شمشیر را غلاف و جنگ را به احترام ما حرام تعطیل می کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: اما در همین ماه رجب دولتی که خادم الحرمین است بر خلاف صراحت قرآن بر سر مسلمان های یمن آتش می ریزد که این ها اسناد عدم پایبندی به فرامین قرآنی است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات