۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۶۰۲۳۰
استاد حوزه علمیه قم:

نقش اصلی بانوان تربیت نسل سالم و صالح است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت نقش بانوان در جامعه، گفت: جهاد زن همسرداری و تربیت فرزندان صالح است چرا که آینده جامعه در گرو تربیت سالم کودکان و نوجوانان است.
حسن عرفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراردبیل، حجت الاسلام حسن عرفان، استاد حوزه علمیه قم، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) خلخال با اشاره به اهمیت طلبه بودن، خاطرنشان کرد: جامعه به حضور طلاب خواهر نیاز اساسی دارد.

 

وی افزود: تبیین مباحث دینی در خصوص زنان و دختران و آگاه سازی آنان در خصوص مسائل دینی به ویژه در حوزه حجاب و عفاف ضروری است.

 

حجت الاسلام عرفان در ادامه با اشاره به وظایف زن در خانواده و جامعه، تصریح کرد: جهاد زن همسرداری و تربیت فرزندان صالح است چرا که آینده جامعه در گرو تربیت سالم کودکان و نوجوانان است.

 

استاد حوزه علمیه قم، با تاکید بر لزوم الگوگیری مناسب زنان و دختران، اظهار داشت: بهترین اسوه و الگو برای زنان و دختران، حضرت زهرا(س)  و حضرت زینب(س) است که در تمامی زمینه های خانوادگی و اجتماعی اسوه بودند.

 

وی افزود: برای موفقیت در زندگی و انجام وظایف به نحو احسن باید این عزیزان را الگو و سرمشق خود قرار دهید.

 

حجت الاسلام عرفان، گفت: اهمیت دادن به جایگاه بانوان و مقام رفیع مادر در جامعه از برکات و ثمرات انقلاب و نظام اسلامی ایران بوده و باید قدردان آن باشیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: بسیاری از زنان در جامعه ما دوشادوش مردان در عرصه های علمی و سازندگی در کشور فعالیت می کنند و حضوری جدی در عرصه اجتماعی دارند.

 

وی افزود: در دوران دفاع مقدس نقش زنان بسیار پر اهمیت بود چرا که مادران و همسران بسیاری با وجود مشکلاتی که وجود داشت فرزندان و همسران خود را برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی تشویق می کردند.

 

حجت الاسلام عرفان به استفاده ابزاری غرب از زنان اشاره کرد و گفت: فرهنگ غربی با خدعه تساوی زن و مرد، بانوان جامعه را به کالاهای مصرفی دارای دوره مصرف کوتاه تبدیل می کند./937/پ202/ب4

ارسال نظرات