۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۶۰۴۴۲
امام جمعه قروه:

مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، نقش مهمی در ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قروه در مراسم افتتاحیه مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا در قروه، گفت: مدارس علوم و معارف صدرا حلقه گمشده در زنجیر آموزش کشور است و می‌تواند روح انسانیت را به کالبد علوم تجربی بدمد.
امام جمعه قروه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام صفرعلی احیاء، امام جمعه قروه، ظهر امروز در مراسم بهره‌ برداری از مدرسه پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرا در قروه اظهار داشت: مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا حلقه گمشده در زنجیر آموزش در کشور است، با تأسیس این مدارس می توان حوزه و دانشگاه را به هم ارتباط داد.

 

وی افزود: در دانشگاه ها بیشتر به علوم تجربی توجه می شود و علوم انسانی زیاد مورد توجه قرار نگرفته است، این مدارس می توانند روح انسانیت را به کالبد علوم تجربی بدمند و ارتباط بین حوزه و دانشگاه را بیش تر و قوی تر کنند.

 

حجت الاسلام احیاء همچنین با گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان، عنوان داشت: سفر رهبر به استان، خیر و برکت فراوانی را برای استان کردستان به ارمغان آورد، چشم انداز ده ساله طرح ها طبق برنامه تدوین شده پیش رفته و تغییرات زیادی در سطح فرهنگی و عمرانی استان رخ داده است.


 
وی خاطرنشان کرد: مدارس صدرا، نیاز مردم به فراگیری معارف اسلامی را پاسخ گفته و این شهرستان ظرفیت بیش از دو مدرسه علوم و معارف را نیز دارد.

 

امام جمعه قروه این مدارس را کمکی بزرگ به تعالی و سعادت جامعه دانست و تصریح کرد: شهرستان قروه در زمینه ابعاد معرفتی با کمبودهایی مواجه بود و امیدواریم این مدارس پاسخگوی نیاز آن ها باشد و زمینه شناخت بیشتر قشر جوان و نوجوان با معارف را فراهم آورده و راه رسیدن به سعادت را برای آن ها هموار سازد.

 

وی در پایان با اشاره به جنگ نرم دشمنان عنوان داشت: این مدارس با بالا بردن قدرت تبلیغی و استدلالی دانش آموزان می تواند در بلند مدت نسلی را تربیت کند که همچون سدی در مقابل هجمه های دشمنان ایستادگی کرده و نقشه های شوم و پلید آن ها را بی اثر سازند./967/پ203/ب4

ارسال نظرات