۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۶۰۴۸۶
مسؤول کمیته جست وجوی مفقودین غرب کشور:

تشییع و تدفین پیکر شهدا به حماسه ای فرهنگی تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته جست وجوی مفقودین غرب کشور با بیان این که تشییع و تدفین پیکر شهدا به حماسه ای فرهنگی تبدیل شده است، گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) پیکر دو شهید گمنام در سرکان تشییع و تدفین می شود.
تشييع پيکر شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، محمد جواد زمردیان، مسؤول کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور، بعدازظهر امروز در ستاد هماهنگی و برنامه‌ریزی شهدای گمنام شهر سرکان، با اشاره به جایگاه والای شهدا عنوان داشت: امروز اقتدار، امنیت و توانایی ما در منطقه و جهان را مدیون خون شهدا هستیم.


محمد جواد زمردیان با اشاره به تدفین دو شهید گمنام در سرکان خاطرنشان کرد: آثار و برکات خون شهدا در همه جا دیده می شود و عزت امروز ایران را مرهون فداکاری و رشادت ایثارگران هستیم و تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام علاوه بر آثار و برکاتی که در جامعه دارد به یک حماسه فرهنگی تبدیل شده است.


وی با توجه وظیفه هر انسان در قبال رشادت های شهدا، تصریح کرد: مهم ترین وظیفه و مسؤولیت ما بعد از شهدا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است و بتوانیم به بهترین شکل، ادامه دهنده راه آنها باشیم.


زمردیان در ادامه افزود: یکی از عواملی که امروز ایران را در مقابل تهدیدهای دشمنان همچنان مقتدر نگه داشته است، ترویج فرهنگ شهادت و جهاد در بین نسل امروز است.


مسؤول کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور بیان داشت: شهر سرکان 72 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و این امر باعث افتخار و سربلندی این شهر می باشد.


زمردیان گفت: این دو شهید 20 و 21 ساله هستند و پیکرشان در منطقه عملیاتی حاج‌ عمران کشف شده است و حدس بر این است، که شهدای بزرگوار در عملیات کربلای 2 به شهادت رسیده باشند.


وی در پایان افزود: به مناسبت شهادت شهادت امام موسی کاظم(ع) 55 شهید مفقود الجسد دوران دفاع مقدس در سراسر کشور تشییع و تدفین خواهند شد./967/پ202/ح

ارسال نظرات