۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۶۰۶۸۷
در محکومیت صدور حکم اعدام شیخ نمر صورت گرفت؛

تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیان حوزه های علمیه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ طلاب و روحانیان حوزه های علمیه خوزستان در محکومیت صدور حکم اعدام شیخ نمر باقرالنمر از سوی عربستان در تجمعی فریاد اعتراض آمیز سر دادند.
تجمع اعتراض آميز طلاب و اساتيد حوزه نسبت به حکم اعدام آيت الله نمر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه خوزستان در محکومیت صدور حکم اعدام شیخ نمر باقرالنمر و با هدف اعلام انزجار از این جنایت ظهر امروز تجمع اعتراض آمیزی داشتند.

 

براساس این گزارش این تجمع در اعتراض به صدور حکم اعدام روحانیت از سوی رژیم آل سعود با حضور طلاب و روحانیت حوزه های اهواز برگزار شد.

 

در ادامه این گزارش این تجمع از ساعت 12 ظهر در مسجد اعظم اهواز و تا 13:15 ظهر ادامه داشت.

 

براساس این گزارش آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کلام پیامبر اکرم(ص) درباره یاری رساندن به مظلوم تصریح کرد: براساس این حدیث هر کس ندای کمک خواستن مظلومی را بشنود و به آن لبیک نگوید مسلمان نیست.

 

وی با بیان این که براساس سخن پیامبراکرم(ص) تجمع طلاب و روحانیان وظیفه الهی است، بیان داشت: این عالم نماد مظلومیت شیعه در عربستان است؛ هر انسان با وجدانی باید در برابر این اقدام جنایت کارانه بپا خیزد.

 

آیت الله حیدری تصریح کرد: آل سعود با این اقدام به طور رسمی سرسپردگی و مجری بودن اهداف و برنامه های آمریکا و کشورهای وابسته به این ایالت را اعلام کرد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: این جنایت در حقیقت اعدام یک جریان و هتک حرمت به شیعیان و جامعه روحانیت است؛ برای ختم به خیری این جنایت باید به ائمه اطهار(ع) متوسل شد.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به این که چنین اقدامی در تاریخ سابقه نداشته است، اظهار داشت: اعدام شیخ نمرباقر النمر بیانگر بی عقلی آل سعود است.

 

در ادامه این گزارش طلاب و روحانیت خوزستانی با مشت های گره کرده شده شعارهای «مرگ بر آل سعود»، «هیهات من الذله» و «مرگ بر آمریکا و اسرائیل» سرداده شد.

 

گفتنی است، در این مراسم آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و برخی مسؤولان تهذیب حوزه های کشور حضور داشتند/9453/پ202/ح

ارسال نظرات