۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۶۱۰۴۲
استاد حوزه علمیه قم:

ولایت بالاترین نعمت خداوند به انسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گنجی در شام شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: بالاترین نعمتی که خداوند به انسان عطا کرده، نعمت ولایت و امامت است که هر کسی لیاقت داشتن آن را ندارد.
حجت الاسلام حسين گنجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین گنجی پنجشنبه شب در شام شهادت امام موسی کاظم(ع)، در حسینیه شهدای قم با تبیین نعمت های الهی اظهار داشت: گاهی انسان به نعمت‏های خداوند منان توجه کافی ندارد؛ نعمت‏هایی که دیگران از آن محروم هستند.

 

ولایت بالاترین نعمت خداوند است

حجت الاسلام گنجی در توصیف نعمت‏های خداوند تصریح کرد: نعمت‏های فراوانی برای انسان وجود دارد که از جمله آن‏ها می‏توان به عقل، صبر، زیبایی و توانمندی اشاره کرد؛ تمام این نعمت‏ها را که در یک‏طرف قرار دهیم، به ارزش نعمت امامت و ولایت که نعمتی عظیم از سوی خداوند است، نمی‏رسد.

 

باید قدر شناس نعمت ولایت بود

استاد حوزه علمیه قم افزود: وجود پیامبر اکرم(ص)، حضرت صدیقه طاهره(س)، 11 معصوم(ع) و امام غایب(عج)، نعمت‏هایی است که خداوند متعال به ما عطا کرده است؛ جهان هستی به احترام وجود حضرت حجت(عج) زنده است؛ همه این‏ها نعمت‏های ظاهری خداوند منان به آدمیان است؛ باید قدر شناس نعمت امامت و ولایت باشیم.

 

وی از کمالات حضرت زهرا(س) سخن گفت و اظهار داشت: هر گاه که بی بی دو عالم سر به سجده می‏نهادند، خداوند متعال این حالت ایشان را به رخ فرشتگان خود می‏کشید و روزانه صدها بار حضرت فاطمه(س) را به عنوان قهرمان خود معرفی می‏کرد.

 

داشتن نعمت ولایت لیاقت می‏خواهد

حجت الاسلام گنجی دشمنان اسلام را جاهل دانست و تصریح کرد: دلی که وهابی، آل سعودی و دشمن دوست باشد، لیاقت داشتن نعمت ولایت را ندارد؛ استقلال، عزت، اخلاق و تمام زیبایی‏های مکتب اسلام به خاطر داشتن نعمت ولایت است؛ ما شبانه روز بر سر سفره علم و آگاهی اهل بیت(ع) نشسته‏ایم.

 

وی ادامه داد: دشمنان اسلام که بر سفره غیر ولایت نشسته‏اند، جز جهل و بی عقلی هیچ بهره‏ای نبرده‏اند؛ همان‏گونه که شاهد هستیم در عراق، یمن، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی چه جنایات ظالمانه‏ای انجام می‏دهند.

 

حجت الاسلام گنجی در بخش پایانی سخنان خود به بیان داستان‏هایی از زندگانی امام موسی کاظم(ع) پرداخت./840/پ202/ی

ارسال نظرات