۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۶۱۲۵۷
آیت الله مرتضوی:

برنامه ریزی آموزشی و تربیتی نادرست لطمات سنگین فرهنگی را در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مرتضوی گفت: بایستی در برنامه ریزی های آموزشی و تربیتی خود نهایت دقت را داشته باشیم چرا که کوچک ترین کوتاهی و قصوری در این امر می تواند به صدمات و لطمات جبران ناپذیر فرهنگی منجر شود.
مراسم عمامه گذاري طلاب خراساني توسط آيت الله مرتضوي مراسم عمامه گذاري طلاب خراساني توسط آيت الله مرتضوي مراسم عمامه گذاري طلاب خراساني توسط آيت الله مرتضوي مراسم عمامه گذاري طلاب خراساني توسط آيت الله مرتضوي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با مبعث رسول اکرم(ص)، مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه علمیه عالی نواب، پیش از ظهر امروز در بیت آیت الله سیدحسن مرتضوی شاهرودی و با حضور حجج اسلام محمدرضا کاظمی، مدیر مدرسه علمیه نواب، محمد حسن ربانی بیرجندی برگزار شد.

 

در ابتدای مراسم، حجت الاسلام کاظمی ضمن تبریک به مناسبت بعثت رسول گرامی اسلام(ص) گفت: شاید بتوان واقعه بزرگ بعثت را از مهم ترین وقایع تاریخ بشری دانست؛ این واقعه عظیم، زندگی بشریت را متحول کرده و باعث پیشرفت های چشمگیر مادی و معنوی مسلمانان شد.

 

وی افزود: اهمیت این تحول را با مقایسه نوع رفتار اعراب جاهلی و نیز موقعیت جامعه عرب در قبل و بعد از بعثت می توان درک کرد؛ در زمانه ای که اعراب، خونریزی را مایه افتخار و فرهنگ منحط خود را ارج می نهادند، نبی مکرم اسلام(ص)  مبعوث شده و انسان این چنینی را از خاک به افلاک رساند.

 

مدیر مدرسه عالی نواب ادامه داد: پس از بعثت بود که اعرابِ مسلمان شده، از نظر مادی و معنوی به جایگاه بالایی دست پید ا کردند و توانستند در اندک زمانی جهان را فتح کنند.

 

حجت الاسلام کاظمی تصریح کرد: ندای وحیانی دین اسلام بود که باعث شد تا گرایش به آن روز به روز بیشتر شده و رفته رفته  تمدنی را پدید آورد که سایر تمدن ها را تحت قرار دهد اما متاسفانه پس از 1400 سال شاهد برگشت آن جاهلیت عربی هستیم که با تفسیری نادرست از اسلام ناب محمدی، چهره ای مخدوش از اسلام را ارائه داده و با مدیریت شیطانی، سعی در ناکارآمد جلوه دادن دین مبین اسلام در عصر حاضر دارد.

 

وی گفت: وظیفه روحانیت و حوزه در حال حاضر، پایبندی به منطق و شیوه حضرات ائمه(ع)، برای نشان دادن چهره واقعی اسلام است.

 

مدیر مدرسه عالی نواب درباره این مدرسه نیز اظهار کرد: مدرسه عالی نواب با تقدیم علما، فضلا و طلاب فرهیخته و نمونه به جا معه اسلامی، از پر افتخارترین مراکز علمی و دینی حال حاضر است. این مدرسه در حال حاضر در 5 رشته تخصصی فقه و اصول، ادبیات عرب، کلام اسلامی، تبلیغ و فقه قضایی از میان طلاب موفق، دانش پژوه می پذیرد.

 

حجت الاسلام کاظمی اضافه کرد: این مدرسه، در سال تحصیلی جدید، در رشته فقه سیاسی نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. در حال حاضر 160 طلبه و دانش پژوه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

 

وی به آزمون ورودی این مدرسه در روز گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: در این آزمون، حدود 618 نفر ثبت نام کرده بودندکه حدود 550 نفر موفق به حضور در آزمون شدند و از این میان 60 الی 70 نفر جذب خواهند شد.

 

در ادامه مراسم، آیت الله مرتضوی، ضمن قرائت حدیثی از امام هادی(ع) که می فرمایند: «الدنیا سُوق ربح فیها قومٌ و خسر آخر»، گفت: هدایت کردن انسان ها، از بزرگ ترین و ارزشمندترین اعمالی است که نصیب هر شخصی نمی شود.

 

وی افزود: این عمل، محدود به هیچ برهه ای از زمان نبوده و نیست و بهترین مصداق قسمت اول حدیث مذکور مبلغان سیره ناب معصومان(ع) هستند.

 

آیت الله مرتضوی تأکید کرد: ما بایستی در برنامه ریزی های آموزشی و تربیتی خود نهایت دقت را داشته باشیم چرا که کوچک ترین کوتاهی و قصوری در این امر می تواند به صدمات و لطمات جبران ناپذیر فرهنگی منجر شود.

 

استاد برجسته حوزه علمیه مشهد با اشاره به جریان مخرب وهابیت، گفت: جریان مخرب و سیاه وهابیت، حاصل یک برنامه ریزی تخریبی است؛ این جریان با هدف قرار دادن اصل دین مبین اسلام، دنیای اسلام را گرفتار کرده و در نهایت چیزی جز خسران نصیبش نمی شود.

 

وی در پایان گفت: همه ما باید، این حدیث گرانقدر امام هادی(ع) را نصب العین خود کرده و در برنامه ریزی های آموزشی و تربیتی خود نهایت دقت را داشته باشیم تا جزو خاسرین نشویم.

 

لازم به ذکر است این مراسم با ملبس شدن طلاب، توسط آیت الله مرتضوی پایان یافت./930/پ201/ب5  

 

ارسال نظرات