۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۲۶۱۷۱۲

جزئیات شهرک زیارتی امام حسن مجتبی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ شهرک مخصوص زایران عتبات عالیات با عنوان شهرک امام حسن مجتبی(ع) در جاده نجف اشرف به کربلای معلی افتتاح شد؛ این شهرک دارای مسجدی با زیربنای دو هزار متر مربع، یک استراحتگاه دو طبقه با ظرفیت هزار نفر، ۱۶ سالن، دو سوئیت و ۳۱ پارک مجهز به آبشارها و همچنین مانیتورهای بزرگ است.
جزئیات شهرک زیارتی امام حسن مجتبی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از الفرات، شیخ عبدالمهدی الکربلائی مسئول آستان مقدس حسینی، شهرک امام حسن مجتبی(ع) مخصوص زائران در جاده کربلا به نجف را شامگاه شنبه افتتاح کرد که در این مراسم، رئیس اوقاف شیعیان و برخی وزیران و نمایندگان و سیاستمداران عراقی و همچنین شییوخ عشایر و بزرگان کربلای معلی حضور داشتند.

 

الشیخ کربلائی گفت: همزمان با این که از نیروهای مسلح به خاطر پیروزی‌های به دست آمده بر گروه‌های تروریستی تقدیر و تجلیل می‌کنیم، همچنین از کسانی که در ساخت این شهرک‌ها برای خدمت به زائران امام حسین(ع) و برادر بزرگوارشان حضرت اباالفضل العباس(ع) سهیم بودند، تشکر می‌کنیم.

 

وی افزود:  اداره عتبات مقدسه، ساخت این شهرک‌ها را در دستورکار قرارداد و هدف از این اقدامات، رفع کامل نیازهای زائران کربلای معلی و این که محلی برای استراحت زائران در مراسم میلیونی و همچنین مکانی برای نشستها و سخنرانی‌های فقهی و عقیدتی و محلی برای ارائه بهترین خدمات باشد.

 

به گفته وی، آستان مقدس حسینی چندین شهر را در جاده‌های خارجی از شهر کربلا تا مکان‌های دیگر ساخته است به طوری که تعداد زائرانی که از طریق جاده کربلا به بابل به کربلا مشرف می‌شوند بیش از شش میلیون زائر از استان‌های مختلف عراق است و میزان استفاده از فعالیت‌های فرهنگی و علمی و فکری به بیش از 200 هزار استفاده کننده می‌رسد.

 

وی افزود: این شهرک‌ها همچنین پذیرای آوارگان از تمام استان‌های عراق است که در معرض حملات وحشیانه باندهای تکفیری قرار گرفته اند و برای مدت طولانی در این شهرهای زائران اسکان یافته و خدمات مستمر و رایگان به آنها ارائه می‌شود.

 

وی گفت: شهر امام حسن مجتبی(ع) از جمله این شهرهاست و شهرهای دیگری در جاده بغداد و استان‌های عراق برای زائران در دستورکار است که کار ساخت برخی از آنها عملا آغاز شده است.

 

سید علاء الموسوی رئیس اوقاف شیعیان عراق هم گفت: افتتاح شهرک امام حسن مجتبی(ع) در این روز مبارک (مبعث نبوی)، حادثه ای فرخنده است. زیرا عتبات مقدسه، مسئولیت خدمت به زائران را برعهده دارد و در تمام راه‌ها به ساخت شهرک‌های زائران دست می‌زند.

 

ویژگی‌های شهرک جدید زایران در کربلا

هشام العمیدی مدیر شهر زائران امام حسن مجتبی(ع) هم گفت: این شهر در جاده کربلا به نجف در 17 کیلومتری حرم مطهر امام حسین(ع) ساخته شده و شامل یک مجتمع اداری دو طبقه است.

 

وی افزود: این شهرک دارای مسجدی با زیربنای دو هزار متر مربع، یک استراحتگاه دو طبقه با ظرفیت هزار نفر، 16 سالن، دو سوئیت و 31 پارک مجهز به آبشارها و همچنین مانیتورهای بزرگ است.

 

مهندس لیث عبدعلی شلال، مجری طرح شهرک امام حسن مجتبی(ع) گفت: این شهرک شامل یک بیمارستان، مسجد، مراکز بهداشتی، مکان‌های خواب، ایستگاه آب شرب است.

 

وی ادامه داد: ما فناوری‌های جدید و پیشرفته با ویژگی‌های اروپایی را در ساخت این شهرک به کار برده‌ایم و از مواد ضد رطوبتی و ضد حرارتی استفاده کردیم.

 

مجری طرح شهرک امام حسن مجتبی(ع) گفت: کار ساخت این شهرک با هزینه 40 میلیارد دینار عراق به مدت سه سال طول کشید./1330/د101

ارسال نظرات