۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۶۱۸۲۰
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی:

مهم‌ترین راهبرد حوزه‌های علمیه توجه به فرهنگ قرآنی و ترویج آن در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: مهم‌ترین راهبردی که باید در حوزه‌های علمیه به آن توجه شود، اهتمام به ساحت فرهنگ اصیل قرآنی و استخراج این مضامین بلند و در اختیار قرار دادن آن به قشر‌های مختلف جامعه است.
حجت الاسلام حميد محمدي

حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در حاشیه سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره نقش روحانیت در ترویج فرهنگ قرآنی در کشور، گفت: مهم‌ترین راهبردی که باید در حوزه‌های علمیه به آن توجه شود، اهتمام به ساحت فرهنگ اصیل قرآنی و استخراج این مضامین بلند و در اختیار قرار دادن آن به قشر‌های مختلف جامعه است.

وی با بیان این‌که جامعه را اقشار مختلف مردم تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید با کمال اهتمام، مفاهیم قرآنی را برای تمام اقشار، متناسب با شرایط سنی و فهم و نیاز‌هایشان استخراج کرده و در اختیار آنان قرار دهند.

حجت الاسلام محمدی افزود: این‌که ما فکر کنیم کار حوزه‌های علمیه فقط تحقیقات عمیق و انجام مطالعات کتابخانه‌ای گسترده است، یک خطای استراتژیک است، زیرا این‌کار تنها بخشی از وظایف حوزه‌های علمیه را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان این‌که کار حوزه و دانشگاه نظام‌سازی است، گفت: در حوزه، یکی از رویکرد‌های منشور توسعه فرهنگ قرآنی، نظام سازی است اما در سطوح بعد از دکتری، مباحث قرآنی به موضوعات بسیار پیچیده و دقیق‌تری معطوف می‌شوند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، تأکید کرد: آن چیزی که در حال حاضر قابل اهمیت است این موضوع است که نباید کشف نظامات قرآنی ما را از پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه که از جمله وظایف مهم حوزه است، بازدارد.

وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر مطالعه زیاد قرآن، قرائت زیبا و همچنین توجه خاص به حفظ قرآن کریم توسط حوزویان، خاطر‌نشان کرد: توجه و تسلط به مضامین قرآنی، درک عمق گزاره‌های قرآنی و عرضه آن در ساده ‌ترین و جذاب ترین شکل به جامعه، از وظایف اصلی و مهم حوزه‌های علمیه است./9597/ت302/ح

ارسال نظرات