۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۶۲۰۷۹
مدیر مؤسسه طب الائمه خبر داد؛

برگزاری سلسله مباحث طب اسلامی در قم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قاسمی در تشریح برنامه‏های مؤسسه طب الائمه(ع) گفت: سلسله مباحث طب اسلامی در مدرسه فیضیه قم و مسجد جامع پردیبسان برگزار می‏شود.
حجت الاسلام محمد مهدي قاسمي، مدير مؤسسه طب الائمه(ع)

 حجت الاسلام محمد مهدی قاسمی، مدیر مؤسسه طب الائمه(ع) در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح برنامه‏های این مؤسسه در سطح شهر قم پرداخت و گفت: مجموعه فعالیت‏هایی که در مؤسسه طب الائمه(ع) برگزار می‏شود، در زمینه طب اسلامی است که به دو بخش آموزشی و پژوهشی تقسیم می‏شود.

 

وی درباره کلاس‏های آموزش طب اسلامی این مؤسسه اظهار داشت: سلسله مباحث طب اسلامی با موضوع تشریح جلد سوم کتاب «دراسة فی طب الرسول المصطفی(ص)» از شنبه تا چهارشنبه، یک ساعت پیش از نماز ظهر و عصر در مدرسه فیضیه قم و با تدریس حجت الاسلام عباس تبریزیان برگزار می‏شود.

 

مدیر مؤسسه طب الائمه(ع) افزود: حجت الاسلام تبریزیان در مسجد جامع پردیسان نیز از شنبه تا چهارشنبه، یک ساعت پس از نماز مغرب و عشا به تدریس جلد اول کتاب «دراسة فی طب الرسول المصطفی(ص)» می‏پردازد، که با استقبال پر شور روحانیون و فضلا همراه است.

 

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: دوره‏های آموزشی تخصصی با موضوعات آموزش نسخه پیچی، دارو سازی و حجامت، با پسوند طب اسلامی در قم در حال برگزاری است؛ شرکت کنندگان پس از موفقیت در آزمون طب اسلامی با یکدیگر به مباحثه علمی می‏پردازند.

 

وی در تبیین بخش پژوهشی مؤسسه طب الائمه(ع) ابراز کرد: در بخش پژوهش، گروه پژوهشی تشکیل شده که موضوعات طب اسلامی را به روش اجتهادی از کتاب ها و منابع دینی در زمینه طب اسلامی مورد تحقیق قرار می‏دهند تا به درمان‏های جدید، داروهای جدید، مبانی علمی متفاوت، شناخت بیماری‏ها به روش اسلامی دست یابند./840/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
بحث خطیری است
0
0
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
خدا خیرتان بدهد. ما واقعا میخواهیم طب اسلامی وارد زندگیمون بشه. مادر من سااالهاست با بیمارستان برای دیابت درگیره و خوب نشده هنوز.
1
0
محمد هادی قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
من طب اسلامی را دوست دارم طب اسلامی خیلی خوب هست
1
0