۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۶۲۱۷۲
آیت الله نوری همدانی:

با تمام وجود در مقابل زورگویی های دشمن ایستادگی می کنیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با توجه به جلوگیری دشمن از ارسال کمک های نجات به مردم یمن، گفت: جلوگیری دشمن نشانه زور گویی اوست و ما در مقابل زورگویی دشمن ایستادگی می کنیم.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی بعد از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان جامعة المصطفی العالمیة که در مدرسه حجتیه برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) فرمود؛ روزی قم پایگاه نشر معارف اسلامی به سراسر جهان می شود خوشحالیم که این مسأله امروز محقق شده است.
 
وی مبلغان دینی را به شناخت معارف دین و اسلام توصیه کرد و ابراز داشت: طلاب جامعة المصطفی که می خواهند معارف و پیام دین را به سراسر جهان منتقل کنند؛ پیام رسان در ابتدا باید معارف دین را به خوبی بشناسد و به معارف اسلامی شناخت پیدا کند تا بتواند این مبانی را ارائه دهد.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: یکی از خواص و ویژگی های اصلی مبلغ، متخلق بودن به اخلاق ائمه و بزرگان دین است؛ یک طلبه باید به شکلی رفتار کند که هر کس او را می بیند هماهنگی علم و عمل را در او ببیند.
 
این مرجع تقلید، شرط پیام رسانی اسلام را عالم بودن دانست و خاطرنشان کرد: پیام اسلام علم و معرفت است، زیرا اگر کسی عالم نباشد نمی تواند پیام رسان اسلام باشد؛ اسلام حرف بی معنا بیان نکرده است و همیشه برای معارف خود دلیل قوی ارائه کرده است.
 
وی علت جنایات در جهان را فاصله گرفتن از معنویات بیان کرد و اظهار داشت: اسلام مادیات و معنویات را در کنار هم معرفی می کند و این که می بینیم این همه جنایات در جهان رشد کرده است به واسطه این است که آن ها معنویات را کنار زده و به مادیات روی آورده اند.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی همه مسلمانان را با توجه به پیام اسلام به وحدت دعوت کرد و گفت: پیام دیگر اسلام، پیام وحدت مسلمانان است؛ همه مسلمانان یک پارچه هستند و دشمنان می خواهند که آن ها را از هم دور کنند؛ دشمنان می خواهند ما از هم متفرق شویم و سپس ما را شکست دهند و ما نباید به آنها اجازه دهیم.
 
وی با اشاره به ارسال کشتی نجات برای کمک رسانی به یمن، یادآور شد: ما می خواهیم کشتی امدادی و دارویی و انسانی به یمن بفرستیم، ولی دشمنان آن را تهدید می کنند ولی نباید اجازه چنین کاری را بدهیم و این یعنی مقابله با زورگویی های دشمن.
 
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ما باید  اسلام و عزت اسلام را به دنیا معرفی کنیم؛ حکومت اسلامی حکومت اخلاق و عدالت است که باید این دین مبین را به دنیا معرفی کنیم.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی به نقش جامعة المصطفی برای ارسال دین اسلام به کشور های دنیا اشاره کرد و گفت: اگر مردم به اسلام شناخت پیدا کنند، قطعا به دین اسلام روی می آورند و خوشبختانه امروز جامعه المصطفی مسیری روشن را در این راستا ایجاد کرد.
 
وی در پایان با اشاره به وظیفه طلاب حوزه های علمیه در آشنایی با مسائل روز تصریح کرد: طلاب باید نسبت به معارف اعتقادی، اخلاقی، عبادی، اقتصادی، سیاسی، جهادی، اجتماعی شناخت داشته باشند زیرا این امری ضروری است./1322/پ202/ج
ارسال نظرات