۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۶۲۳۶۰
چمران در اردبیل:

ایران اسلامی با تکیه بر تولیدات داخلی به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از تولیدات داخلی، گفت: امروز ایران اسلامی با تکیه بر تولیدات داخلی به پیشرفت های بزرگی دست یافته است.
چمران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، عصر امروز در هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان اردبیل خاطرنشان کرد: خیران با مدرسه‌سازی پایه‌گذاران مقاومت اسلامی به صورت عملی در منطقه و خاورمیانه هستند و افزون بر ارتقای فضای علمی و آموزشی گام عظیمی در تحولات منطقه برداشته‌اند.

 

وی افزود: خیران مدرسه‌ساز اقدامات بسیار مهم و سازنده‌ای در سطح کشور در حوزه‌های مدرسه‌سازی و آموزش انجام داده‌اند و ما باید دست‌بوس و قدردان این زحمات خیران مدرسه‌ساز باشیم.

 

رییس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به روند زندگی شهید چمران و مهاجرت وی از آمریکا به لبنان اظهار کرد: شهید چمران بعد از اینکه 14 سال در شرایطی متفاوت در کشور آمریکا زندگی کرد و خدماتی را در بزرگ‌ترین مرکز تاسیسات ناسا در کنار فعالیت علمی و تحقیقاتی انجام داد به یکباره همه این شرایط مطلوب را کنار گذاشت تا به خاورمیانه و لبنان آمده و در محروم‌ترین نقطه کشور لبنان به تدریس و مبارزات خود ادامه دهد.

 

وی با اشاره به تحصیلات شهید چمران در رشته فیزیک هسته‌ای و پلاسما، گفت: شاید به تعداد انگشتان دست افرادی بودند که جایگاه او را داشته و تز و صحبت‌های او را می‌فهمیدند اما این چهره سرشناس علمی دنیا همه چیز خود را در آمریکا رها کرده و به لبنان آمد تا در مبارزات و حرکت‌های مردمی حضور پیدا کند.

 

رییس شورای شهر تهران، بیان کرد: در بیروت نیز در خطرناک‌ترین نقطه مدیریت یک مدرسه خیری را برعهده گرفت که در آن یتیمان شیعه تحصیل می‌کردند و خیران هزینه‌های تحصیل آنها را پرداخت می‌کردند که شهید چمران به رغم شرایط حساس این منطقه و حملات مکرر رژیم صهیونیستی در این منطقه ماند تا در خدمت محرومان و جبهه مقاومت اسلامی باشد.

 

چمران، اظهار داشت: مقاومت‌های اسلامی در خاورمیانه و حزب‌الله لبنان در سایه مدارسی است که از سوی خیران ساخته شده و متولیان این مقاومت‌ها در همان مدارسی تربیت یافته‌اند که خیران ساخته‌اند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون با قدرت بی‌نظیر مقاومت اسلامی در منطقه و خاورمیانه دلهره و نگرانی شدیدی در دل استکبار جهانی به ویژه دشمنان اسلام به وجود آمده است، گفت:‌ هم اکنون کشورمان با اتکا به تولیدات داخلی به پیشرفت‌های قابل قبولی دست یافته است.

 

رییس شورای شهر تهران، ادامه داد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری تکیه بر تولیدات داخلی بوده و همگان باید در این راستا با همدلی و همزبانی در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری گام برداریم.

 

چمران با اشاره به اینکه هم اکنون خیران مدرسه‌ساز کمک شایانی به دولت در ساخت مدرسه کرده‌اند، ‌اظهار کرد: افزون بر مدرسه‌سازی خیران در احداث کتابخانه‌ها نیز در کشور پیشگام بوده‌اند که باید از این افراد تجلیل و قدردانی شود./937/پ202/ب4

ارسال نظرات