۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۶۳۲۹۴
راوی دفاع مقدس:

روز مقاومت مردم دزفول فرصتی برای بازخوانی سلحشوری و درس گرفتن از آن ها است

خبرگزاری رسا ـ راوی دفاع مقدس با اشاره به نامگذاری روز 4 خرداد به روز مقاومت مردم دزفول، گفت: مردم دزفول با حمایت از رزمندگان و جمهوری اسلامی در بمباران های مکرر این شهر، نماد مقاومت و سلحشوری هستند.
دزفول

 حجت الاسلام محمد ابراهیم نیا، راوی دفاع مقدس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به نامگذاری روز 4 خرداد به روز مقاومت مردم دزفول، گفت: اگر شهر دزفول را به مقاومت نام ببریم باید هر روز را روز مقاومت این مردم سلحشور بنامیم. 
 

وی روز مقاومت مردم دزفول را فرصتی برای بازخوانی سلحشوری و درس گرفتن از آن ها عنوان و خاطرنشان کرد: در خصوص این روز کمتر توجه می شود. عراق به تلافی آزادسازی خرمشهر فردای آن روز به بمباران گسترده اشهر دزفول پرداخت.

 

حجت الاسلام ابراهیم نیا با اشاره به حضور پرشور مردم در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: مردم دزفول حضور گسترده در حمایت از رزمندگان و تأمین نیرو داشتند، به این خاطر عراق تمایل زیادی به دزفول داشت و به صورت مکرر آن را بمباران می کرد.

 

این پژوهشگر و نویسنده حوزوی به استقامت مردم این شهر اشاره و اظهار کرد: در این زمان مردم این شهر با وجود این که اکثر شهرهای خوزستان تخلیه شده بود و دشمن تا نزدیکی شوش آمده بود، تمایلی به ترک شهر نداشتند.

 

وی، رعایت حجاب خواهران در آن فضای بمباران شهر را از صحنه های زیبا و جالب عنوان و خاطرنشان کرد: خانم ها به این نکته توجه داشته باشند که خانم های دزفولی با توجه به بمباران شهر، با حجاب کامل می خوابیدند تا اگر موشک با منزل آن ها اصابت کرد، پیکر بی حجاب آن ها به دست نامحرم نیفتد، تا چه برسد که در دیگر زمان ها که چه قدر به امر حجاب توجه داشتند.

 

حمایت مردم دزفول از آرمان های انقلاب

حجت الاسلام  ابراهیم نیا، در ادامه به خاطرات شهید نمازی از شهدای دزفول اشاره و ابراز کرد: این شهید به توجه خانواده خود به دفاع از جمهوری اسلامی و بحث انتخابات اشاره می کند که زمانی که در اثر بمباران خانه آن ها و شهید شدن پسر جوان این خانواده، مادر شهید سراغ شناسنامه ها را برای شرکت در انتخابات می گیرد.

 

امام جماعت موقت روداب سبزوار افزود: مردم غیور دزفول در راهپیمایی های روز قدس و 22 بهمن در آن دوران با وجود این که صدام تهدید کرده بود با شکوه تر از هر سال شرکت کردند، در حالی که مردم شهر های اطراف را تخلیه کرده بودند.

 

وی، امنیت خط مقدم جبهه را از دزفول در دوران جنگ تحمیلی، بیشتر عنوان و اظهار کرد: مردم دزفول در دوران دفاع مقدس آماده پذیرایی از رزمندگان بودند و مایحتاج آن ها را تأمین می کردند و با وجود این که دائما در معرض موشک باران هواپیماها و موشک های زمین به زمین عراقی ها بودند، هیچ گاه گله و شکایتی نداشتند./1310/ت302/ب5

ارسال نظرات