۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۶۳۹۱۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

زدودن هویت دینی و انقلابی نسل جوان هدف اصلی شبکه های ماهواره ای است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به رشد قارچ گونه شبکه های ماهواره ای و شبکه های مجازی گفت: این شبکه های تبلیغی زدودن هویت دینی و انقلابی نسل جوان را مهم ترین هدف و استراتژی خود قرار داده اند.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بیان این که نسل جوان، از آسیب پذیرترین و حساس ترین نیروهای هر کشور محسوب می شوند، گفت: نسل جوان همواره مورد توجه دشمنان بوده اند تا افکار آنها از ارزش های دینی و انقلاب خالی کنند.

 

وی با اشاره به این که دشمنان انقلاب،‌ امروز به خوبی دریافته اند که غارت و چپاول منابع مادی و معنوی ملل جهان سوم به خصوص کشورهای اسلامی، منوط به تحریف فرهنگ و ارزش های ملی و مذهبی و از سوی دیگر تحمیل نگرش غربی و سرانجام اشاعه فساد و بی تفاوتی میان مردم به ویژه نسل جوان است، افزود: از این رو است که ژرف نگری و دقت در امور جوانان و رفع نیازمندی های فکری و معنوی آنان اهمیت بیشتری می یابد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نسل جوان همیشه به دنبال الگوی مناسب خود بوده و برای یافتن آن، دو شعار گفتار و عمل را پیش رو قرار داده و به دنبال الگویی است که به گفته های خودش جامه عمل بپوشاند، خاطرنشان کرد: اگر نسل جوان بین گفتار و کردار الگوی خود تضاد و تعارض ببیند نمی تواند به او اعتماد کرده و از اندیشه های او پیروی کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: راز استقبال و روی آوردن جوانان به امام خمینی(ره) را باید در اهل عمل بودن ایشان جست و جو کرد؛ ‌چرا که جوانان می دیدند که امام راحل تنها سخن نمی گوید بلکه قبل از سخن گفتن خود به آن عمل می کند.

 

این مسؤول فرهنگی با بیان این که فرهنگ اسلام، جوان را در جایگاهی ارزشمند و بلند قرار داده و تعابیر والایی را در شأن او آورده است، تصریح کرد: دین اسلام، جوان را به ملکوت نزدیک تر از دیگران می داند و معتقد به تکریم و بزرگداشت او است.

 

وی با بیان این که سرمایه گذاری و برنامه ریزی ها برای جوانان باید دقیق و مدون انجام گیرد تا از روحیه و انرژی موجود در جوانان استفاده بهتری صورت پذیرد افزود: دین اسلام علاوه بر توجه به جوانان، خود یک گنجینه معرفتی برای آنها است و با توجه به اینکه در روز قیامت این سؤوال پرسیده می شود که عمر جوانی در چه راهی و چگونه سپری شده است، نشان از اهمیت ایام جوانی دارد. 

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ساده انگاری توانمندی ها را مهم ترین مشکل امروز جوانان خواند و تأکید کرد: اگر محیط اجتماع و خانواده اعتماد به نفس لازم را برای حضور جوانان در عرصه های مختلف را به آنها بدهد، جوانان می توانند با قدرت بسیار زیاد و با بهره گیری از توانمندی های خود به عرصه اجتماع وارد شوند.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که هر روز شاهد گسترش شبکه های ماهواره ای و اینترنتی به منظور ترویج فرهنگ غربی در میان نسل جوان هستیم، ادامه داد: تبلیغ مسیحیت، عرفان های کاذب و بهائیت از مهم‌ترین تلاش هایی است که دشمنان برای منحرف کردن نسل جوان ما به کار می گیرند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات