۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۲۶۴۱۲۶
نویسنده کتاب گردان کمیل:

پیام شهدای گردان کمیل و حنظله ولایت مداری بود

خبرگزاری رسا ـ رزمنده سال‌های دفاع مقدس و از بازماندگان گردان کمیل گفت: پیام شهدای گردان حنظله حمایت از ولایت، عزت، شرف و جوانمردی بود.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی رمضانی نویسنده کتاب کانال کمیل و از بازماندگان گردان کمیل در یادواره شهید ابراهیم هادی، علمدار کانال کمیل و پانصد جوان شهید گردانهای کمیل و حنظله که به همت گروه فرهنگی شهید هادی بعد از ظهر جمعه هشتم خردادماه در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، گفت: با شرایطی که حاکم بود تصمیم به نوشتن کتاب حماسه کمیل و بچه های حنظله برای زنده نگه داشتن یاد آنها گرفتم.

 

وی با اشاره به جمع آوری خاطرات کتاب و مشکلاتی که برای نگارش آن بود، عنوان کرد: جوان ها این کتاب را مطالعه کنند و امروز پیام شهدا مثل شهید بنک دار و شهید صادق نیا که حماسه کانال کمیل و فکه را آفریدند، ولایت مداری است.

 

نویسنده کتاب گردان کمیل با بیان اینکه بیشتر نیروهای گردان کمیل دانش آموزان بودند، عنوان کرد: به دلیل اینکه این عملیات ناموفق بود از آنها نامی برده نشده است و حماسه آنها از سوی رژیم بعث عراق مدفون شد.

 

رمضانی با اشاره به تفحص شهدای گردان کمیل، گفت: این کانال ها پیدا نمی شد و بچه های کمیل و حنظله از سوی شهید پازوکی و  شهید محمودوند تفحص شدند.

 

وی با بیان اینکه شهدای کمیل موجب عزت و اقتدار مللکت بوده اند، عنوان کرد: بچه های گردان کمیل از اینکه اسیر شوند و موجب خجالت امام خمینی(ره) شوند، حاضر به اسارت نشدند.

 

نویسنده کتاب گردان کمیل عنوان کرد: نیروهای گردان کمیل معتقد بودند آنها علی اکبرهای امام خمینی(ره) هستند.

 

رمضانی خاطرنشان کرد: علی اکبرهای امام خمینی(ره) در دهه 61 شمسی به شهدای سال 61 قمری اقتدا کردند و با دادن خون خودشان اسلام ناب محمدی را زنده کردند.

 

وی با بیان اینکه پیام آنها ولایت بود، گفت: آنها از جانشان برای اقتدا به رهبری گذشتند و در این مجلس من به دنبال علی اکبرهای سید علی هستم. یکی از دلایل نوشتن این کتاب دل های شکسته بود که از یاد بردیم که بچه ها در کانال و در مقابل امان نامه منافقین تسلیم نشدند.

 

نویسنده کتاب گردان کمیل پیام شهدا را عزت شرف و جوانمردی دانست و گفت: با وجود این که بچه های گردان کمیل از جانب گروه منافقین امان نامه دریافت کردند اما آنها حاضر نشدند تا دوباره سیلی بخورند.

 

گفتنی است، مهدی رمضانی، از بازماندگان کانال کمیل است که پس از پنج روز محاصره و شهادت همرزمانش توانسته بود به نحوی معجزه آسا جان سالم به در برد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات