۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۶۴۱۹۱
آیت الله علوی گرگانی:

مذاکره کنندگان به توصیه‌های رهبری جامه عمل بپوشانند/ مذاکرات باید در محدوده تعیین شده پیش برود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر این‌که مذاکره کنندگان به رهنمودهای رهبر انقلاب جامعه عمل بپوشانند، گفت: مذاکرات باید در محدوده خودش انجام شود؛ بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌‌ای بهانه جویی جدید است.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت مدیره مؤسسه سیره روایت شهدا با اشاره به اهمیت فرهنگ جهاد و شهادت، اظهار داشت: اهل‌بیت(ع) بر پایه این اصل از اسلام دفاع کردند؛ از جمله آنها حضرت علی اکبر(ع) است که برای دفاع از حریم اسلام جان خود را فدا کرد.


وی تأسی به این فرهنگ را نیاز ضروری عصر حاضر دانست و گفت: امروز وظیفه جوانان اقتدا به راه جوانان بنی هاشم است؛ در طول انقلاب و 8 سال دفاع مقدس جوانان ما توانستند این راه را ادامه دهند و به برکت خون آنها امروز انقلاب به ثمر نشسته است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به شرح آیاتی پیرامون اهمیت جهاد پرداخت و ابراز داشت: خداوند در قرآن وعده فرموده هرکس در راه من مجاهدت کند از او دست گیری می‌ کنم؛ شهدای ما این حقیقت را با تمام وجود فهمیدند؛ ثمره تدبر در قرآن پرورش چنین انسان هایی است.


این مرجع تقلید با اشاره به این که فرهنگ جهاد و شهادت در میان برخی هنوز نهادینه نشده است، افزود: مردم ما انقلاب کردند که آقا بالاسر نداشته باشند و به استقلال برسند.


حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: امروز نیز مذاکرات باید در محدوده خودش صورت بگیرد، مباحثی همچون بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای حاکی از بهانه گیری آنها است؛ آمریکا منافع خود را در خطر دیده به همین دلیل دست به مذاکره دراز کرده است.


وی با توجه به مخاطرات دست یابی دشمن به اطلاعات دانشمندان هسته ای، گفت: تا کنون چند تن از دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند؛ این خوی دشمن است که اگر احساس کند افرادی می توانند آینده ساز باشند دست به ترور آنها می زند؛ دشمنان در کشور عراق نیز بسیاری از دانشمندان شان را کشتند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان ابراز امیدواری کرد مذاکره کنندگان به منویات رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند و تصریح کرد: رهبر انقلاب همواره بر حفظ عزت و اقتدار کشور تأکید فرموده اند، ملت ما مدیون رهبری داهیانه ایشان است؛ ما با تمام وجود برای ایشان دعا کرده و تا آخر در این سنگر خواهیم بود./928/پ202/ج

ارسال نظرات