عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه:
صدا و سیما مصرف کالاهای داخلی را همچون قوانین رانندگی تبلیغ کند
خبرگزاری رسا ـ عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه٬ استفاده مسؤولان از صدا و سیما در فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالاهای داخلی را لازم دانست و گفت: صدا و سیما به آن اندازه که برای قوانین راهنمایی و رانندگی تبلیغ کرد از مزیتهای مصرف کالاهای داخلی تبلیغ کند وضعیت اقتصادی کشور مطلوب خواهد شد.

حجت الاسلام مهدی خطیبی عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ اولین وظیفه در مصرف کالاهای داخلی طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب را بر عهده مسؤولان دانست و اظهار داشت: طی سالیان اخیر در واردات بسیاری از کالاها مانند کفش و لباس آنقدر افراط شد که خیلی از تولید کنندگان ورشکست شدند.
عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: در بعضی موارد کالای وارداتی قیمتی ارزانتر از قیمت تمام شده کالای تولید شده در کشور داشت که موجب ضرر زیاد تولید کنندگان شد؛ استفاده بعضی از کشورها از سیاست بیرحمانه دامپینگ سبب شد تا به نیت ورشکست کردن شرکتهای تولیدی کشورهای دیگر کالاهای خود را ارزانتر از قیمت تمام شده بفروشند و پس از ورشکست کردن شرکتهای کوچک در جهان بدون رقابت ضرر خود را جبران کنند.
حجت الاسلام خطیبی ابراز داشت: مدیریت فرهنگی در کشور قادر خواهد بود تا با فرهنگ سازی مناسب راه را بر ورود کالاهای خارجی بسته و مردم را از خرید آن منع کند؛ مدیریت کشور از صدا و سیما در راستای فرهنگ سازی میتواند استفاده خوبی بکند.
وی افزود: صدا و سیما در فرهنگ سازی قوانین راهنمایی و رانندگی به نیروی انتظامی کمک کرد و باعث کاهش شدید مرگ و میر در کشور شد؛ در تبلیغات انتخاباتی هم تأثیر تبلیغات صدا و سیما به طور حتم نتیجه زیادی داشته است و میتوان نتیجه گرفت که این سازمان بهترین و مؤثرترین سازمان تبلیغی در کشور است.
عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در فرهنگ سازی مسؤولان و صدا و سیما باید به مردم بفهمانند که دورانی که کیفیت کالاهای داخلی بسیار پایین بود گذشت؛ کشور در حال تجربه کردن اقتصاد مقاومتی است و اکنون کالای تولید داخل اگر بهتر از کالای خارجی نباشد بدتر از آن نیست.
حجت الاسلام خطیبی ادامه داد: همانطور که گوشی جی ال ایکس طی چند سال گذشته توانسته است در بین مردم جای خود را باز کند در سالهای آینده میتواند با کیفیت خوب خود و خدمات و پشتیبانی قوی٬ گوشی مطرح در منطقه باشد؛ بنابراین باید خود را باور داشته باشیم و در تولید کالاهای داخلی٬ کیفیتی را اعمال کنیم که همان کالا توانایی صادر شدن به کشورهای منطقه را داشته باشد.
وی با اشاره به بیانیه سالها پیش علمای اصفهان اظهار داشت: متأسفانه در اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای داخلی حوزه برنامه ریزی خوبی در زمینه تبلیغ ندارد؛ در فیضیه یک یا دو جلسه برگزار شده است؛ هر چند درباره اسراف آیات و روایات فراوانی داریم و به راحتی میتوان ثابت کرد که یک مسلمان نباید به کفار وابسته باشد٬ ولی دفتر تبلیغات از این زمینهها خوب استفاده نکرده است.
عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: طلاب باید در دیدگاه خود نسبت به تبلیغ اقتصاد مقاومتی تجدید نظر کنند؛ همانطور که طلاب در تبلیغات و اصل انقلاب٬ راهپیماییها و ترقیب مردم به حضور در صحنه کوشا بودند امروز نیز باید به میدان بیایند و به مردم ثابت کنند که این نیز جنگی است که در صورت شکست استکبار بر ما مسلط خواهد شد.
حجت الاسلام خطیبی ادامه داد: طلاب محترم حوزههای علمیه باید با دلایل و ضرورتهای مصرف کالای داخلی و فواید کوتاه مدت و بلند مدت این مسأله آشنایی کامل پیدا کنند تا کشور در این جنگ اقتصادی پیروز میدان باشد./836/ت302/ج
ارسال نظرات